یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تلفن همراه

برمبنای آمارهای رگولاتوری؛ تسریع در روند برخورد با سیم‌کارتهای ارسال کننده پیامک تبلیغاتی

تعداد خطوط شخصی قطع شده به دلیل مزاحمت های پیامکی به ۱۴۷ هزار سیم کارت رسیده است. این آمار از تسریع روند قطع خطوط و مسدودسازی ۱۳ هزار سیم کارت طی ۳ ماه حکایت دارد.

سيم‌کارت‌هاي اضافي‌ را حتما مسدود کنيد

با توجه به سوءاستفاده از اطلاعات هويتي و سيم‌کارت‌هايي که بدون آگاهي افراد به نامشان ثبت شده، بايد با مراجعه به سامانه استعلام تعداد سرويس‌هاي مشترکين اپراتورهاي مخابراتي، از تعداد سيم‌کارت‌هايي که به نام شماست، مطلع شويد و همچنين در صورت دريافت پيامکي مبني بر ثبت‌ سيم‌کارت، درصورتي که بدون اطلاع شما انجام شده، نسبت به قطع آن اقدام کنيد.

چگونه دسترسي برنامه‌ها به گوشي‌ را کنترل کنيم؟

دسترسي‌هايي که هنگام نصب برنامه‌ها در اختيار برنامه‌نويسان قرار مي‌دهيد، مي‌تواند موجب سوءاستفاده شود و با در اختيار داشتن اطلاعاتي از جمله فهرست مخاطبان و تصاوير دوربين، مسائل نقض حريم امنيتي ايجاد کند، بنابراين لازم است پيش از نصب اپليکيشن‌ها، بررسي کرده و ببينيد به چه دسترسي‌هايي نياز داريد.

فروش سيم‌کارتهاي خارجي در داخل ايران غيرقانوني است

مديرکل دفتر نظارت بر سرويسهاي ارتباطي و فناوري اطلاعات اعلام کرد، مدت اعتبار مجوز دفاتر فروش سيم‌کارت‌هاي خارجي به پايان رسيده و اگر سيم‌کارتي در حال حاضر به فروش مي‌رسد غيرقانوني است و رگولاتوري درخصوص آن مسئوليتي ندارد.

آیفون را هرچه سریعتر آپدیت کنید!

کاربران به منظور حفاظت از حریم خصوصی و ارتقای امنیت سایبری گوشی آیفون خود بهتر است هرچه سریعتر نسخه به‌روزرسانی سیستم‌عامل iOS 12.4 را دریافت کنند.

صاحبان خطوط همراه اول صاحب سهام می‌شوند؟

بنا به اظهارات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مقرر است فردی که خط تلفن همراه دارد به اندازه ودیعه خود در شرکت همراه اول صاحب سهام شود.

سيم‌کارت‌هاي نجومي از کجا مي‌آيند؟

مدير کل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات با اشاره به قيمت سيم‌کارت‌هايي که به مشترکان واگذار مي‌شود، گفت: حدود اختيارات ما مصوبه کميسيون تنظيم مقررات است که يک طرفش اپراتور و طرف مقابل مشترک است؛ بنابراين اگر مشترکي بخواهد سيم‌کارتش را به دو يا سه برابر قيمت بفروشد، کاري از دست رگولاتوري ساخته نيست.

وزير ارتباطات خبر داد: اندرويد داخلي طراحي شد / عدم امکان حذف توسط گوگل

وزير ارتباطات از طراحي سيستم عامل بومي موبايل توسط دانشجويان دانشگاه شريف و نصب آن روي گوشي داخلي خبر داد.

از سرویس‌های ثبت‌شده به نام خود اطلاع دارید؟

مشترکان با مراجعه به سامانه استعلام تعداد سرویس‌های مشترکین اپراتورهای مخابراتی، می‌توانند از سرویس‌هایی که به نام آنهاست مطلع شوند و متقاضی سلب مالکیت سایر شماره‌های ثبت‌شده به نام خود باشند.

چه گوشی‌هایی اندروید 10 را دریافت می‌کنند؟

به تازگی فهرستی از گوشی‌های هوشمند جدیدی که قرار است اندروید 10 را دریافت کنند، منتشر شده است.

مطالب پر بازدید آرشیو