شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

ارتباطات

سهم هر استان در توسعه فیبر نوری چقدر است؟

طبق آخرین آمار رگولاتوری، تا فروردین‌ماه ۱۴۰۱، بیشترین پورت‌های فیبر نوری در استان تهران قرار دارد که ۴۴۳ هزار و ۷۵۰ خانوار تحت پوشش هستند و شامل ۶۶ هزار و ۶۷ پورت FTTH و ۴۹ هزار و ۸۸۷ پورت ADSL می‌شود.

وزیر ارتباطات: مجلس با سیاست افزایش کیفیت اینترنت موبایل، همراه است

وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال که برخی از نمایندگان مجلس به صراحت مخالفت خود را با افزایش تعرفه اینترنت به ویژه در بخش موبایل اعلام کرده‌اند، گفت: فضای مجلس فضای همراهی است؛ آن هم نه با افزایش تعرفه بلکه با افزایش کیفت شبکه.

اتصال ۴۱۰ روستای کشور از طریق همراه اول به شبکه ملی اطلاعات

همزمان با روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی، اتصال بیش از ۶۰۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات برقرار شد که همراه اول اتصال ۴۱۰ مورد از روستاها را برعهده داشت.

هدیۀ ایرانسل برای روز جهانی ارتباطات اعلام شد

ایرانسل، هدیۀ خود به مناسبت روز جهانی ارتباطات و جامعۀ اطلاعاتی را اعلام کرد. این هدیه، یک بستۀ ترکیبی دیتا و مکالمۀ ایرانسلی است.

مبین‌نت: حملات گسترده سایبری باعث اختلال در سرویس کاربرانمان شده است

مبین‌نت در اطلاعیه‌ای اعلام کرده دلیل افت سرعت و قطعی اینترنت روز گذشته این شرکت به دلیل حملات گسترده سایبری بوده است.

پوشش ۵G در تمام مراکز استان‌ها و شهرهای اصلی؛ برنامۀ ایرانسل برای دو سال آینده

بیش از یک سال پس از راه‌اندازی ششمین سایت ۵G ایرانسل در جزیرۀ کیش و همزمان با برگزاری دومین نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات کیش (KITEX ۲۰۲۲)، «سمینار تخصصی نسل پنجم ارتباطات» با حضور مدیران و صاحب‌نظران حوزۀ ارتباطات، در این جزیرۀ زیبای خلیج فارس برگزار شد.

راه‌اندازی شبکه ۵G همراه اول در جزیره کیش همزمان با کیتکس ۲۰۲۲

هشتمین سایت ۵G همراه اول به عنوان سریع‌ترین شبکه اینترنتی کشور، در جزیره کیش به بهره‌برداری رسید و از امروز قابل استفاده توسط کیشوندان است.

خدمات فیبر نوری از تعرفه‌گذاری معاف شد

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، خدمات خرده‌‏فروشی فیبر نوری را به مدت ۱۰ سال از تعرفه‌گذاری معاف کرد. همچنین در صورت ارائه خدمات دیگر به صورت ترکیبی با فیبر نوری، کل بسته از نرخ‌گذاری معاف خواهد بود.

دولت برای توسعه فیبر نوری از حق خود گذشت/ واگذاری ۲۰ میلیون پورت

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: ابتدا قرار بود سه درصد از درآمد اپراتورها به توسعه فیبرنوری اختصاص پیدا کند. به دلیل عزم جدی که در دولت وجود دارد اکنون دولت از هشت درصد حق‌السهم خود از درآمد اپراتورها گذشته تا پروژه واگذاری ۲۰ میلیون پورت ملی فیبرنوری سرعت بگیرد.

چند نفر از کاربران فیبر نوری استفاده می‌کنند؟

در حالی که تا پایان فروردین ماه سال جاری، یک میلیون و ۱۴۱ هزار پورت FTTH نصب شده است، تنها ۲۰۸ هزار مشترک از فیبر نوری استفاده می‌کنند.

مطالب پر بازدید آرشیو