شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

اينترنت

ساخت طولانی‌ترین کابل اینترنت زیردریایی جهان توسط گوگل

گوگل کابل اینترنت زیردریایی جدیدی را احداث می کند که آمریکا، برزیل، اوروگوئه و آرژانتین را متصل می کند و ظرفیت اتصال اینترنت میان این مناطق را تقویت خواهد کرد.

تولید مودم بومی ثابت و همراه با حمایت ایرانسل آغاز شد

برای اولین بار در ایران، خط تولید مودم بومی TF-i۶۰ S۱، با قابلیت پشتیبانی از فناوری اینترنت همراه و ثابت، با حمایت ایرانسل، راه‌اندازی شد.

گوگل رقیبان کوچکترش را به اندروید راه داد

گوگل تسلیم فشار رقیبان شد و به آنها اجازه خواهد داد برای این که موتور جست و جوی پیش فرض در دستگاههای اندرویدی در اروپا باشند، به رایگان رقابت کنند.

معاون وزیر ارتباطات خبر داد: تخصیص بسته‌های اینترنت رایگان برای سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به‌منظور توزیع عادلانه اینترنت مخصوص آموزش در فضای مجازی به صورت رایگان بین دانش‌آموزان، تخصیص بسته‌های رایگان بر روی سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی در حال اجرا است.

گوگل دو ویژگی‌ امنیتی جدید به مرورگر کروم اضافه می‌کند

گوگل به منظور افزایش امنیت کاربران و کاهش خطر سواستفاده احتمالی از داده‌های آنها، دو ویژگی جدید امنیتی به مرورگر کروم ۹۱ اضافه می‌کند.

برای واگذاری پورت های VDSL مخابرات منابع مالی ندارد

به گفته مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران اگرچه قرار بوده پنج میلیون پورت VDSL به مشتریان واگذار شود، اما تا زمانی که منابع لازم وجود نداشته باشد، توسعه هم به سختی انجام می‌شود و از این رو، حاکمیت باید شرکتی را که مهمترین شرکت حوزه ارتباطات در کشور است، حمایت کند تا توسعه‌های لازم با توجه به نیازهای روزمره مشتریان انجام شود.

عدم تضمین کیفیت سرویس بیشترین دلیل شکایت از شرکت‌های اینترنتی

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری اعلام کرد: عدم تضمین کیفیت سرویس ارایه شده، تاخیر در نصب و راه‌اندازی، عدم جمع‌آوری سرویس و ارائه خدمات پشتیبانی نامطلوب از شکایات پر تکرار کاربران سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات (۱۹۵) در مورد شرکتهای ارتباطات ثابت (FCP) است.

آلمان به اینترنت ماهواره ای یارانه اختصاص می دهد

آلمان تصمیم دارد به تهیه کنندگان اینترنت بی سیم برای مناطق حاشیه ای شهرها، یارانه اختصاص دهد.

ابراهیم رئیسی: اینترنت برای دهک‌های پایین باید رایگان شود

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره برنامه‌های خود در خصوص فضای مجازی صحبت کرد.

اینترنت ADSL مردم را راضی نمی کند

اگرچه به گفته مسوولان در حال حاضر در عمده شاخص‌های زیرساخت‌های ارتباطی شبکه ملی اطلاعات وضعیت مناسبی داریم اما در حوزه ثابت به وضعیتی رسیده‌ایم که مردم ناراضی هستند و سرویس‌های ADSL نمی‌تواند مردم را راضی نگه دارد.

مطالب پر بازدید آرشیو