جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

اينترنت

نقد وعده‌های اینترنتی وزیر از نگاه بخش‌خصوصی

درحالی که وزیر از نصب پورت‌های فیبر‌نوری و رسیدن کابل فیبر به در منازل سخن می‌گوید، فعالان بخش‌خصوصی معتقدند چنین ایده‌ای اکنون اصلا نیاز کشور و حتی ۱۰سال دیگر کشور نیز نیست و با نصب حدود ۵ میلیون پورت FTTX (سرویس VDSL) و دو میلیون پورت FTTH (سرویس فیبر) بهبود قابل‌توجهی در کیفیت ارتباطی کشور ایجاد می‌شود.

وعده‌های اینترنتی وزیر، عملیاتی می‌شود؟

افت کیفیت اینترنت در هفته‌های اخیر موضوعی است که انتقادات زیادی را برانگیخته و در این میان انگشت اتهام به سمت بخش‌های مختلفی گرفته می‌شود.

عامل دسترسی به اطلاعات حساس کاربران شناسایی شد

گوگل آسیب‌پذیری‌های موجود در کروم را شناسایی کرده که مهاجم با بهره‌برداری از آن‌ها می‌تواند کد دلخواه خود را اجرا کرده و کنترل کامل دستگاه را به دست آورد و به اطلاعات حساس قربانی دسترسی پیدا کند.

نصب ویندوز ۱۱ برای تعداد قابل توجهی از کاربران امکان‌‌‌پذیر نیست

طبق نتایج یک نظرسنجی، ۲۵ درصد از کاربرانی که قصد ارتقای ویندوز ۱۰ به ویندوز ۱۱ و نصب جدیدترین نسخه ویندوز را دارند، به دلیل عدم برخورداری کامپیوترشان از حداقل مشخصات سخت‌افزاری لازم برای نصب ویندوز ۱۱، قادر به انجام این کار نیستند.

پوشش ۱۰۰ درصدی اینترنت روستایی، گامی در مسیر عدالت اجتماعی

اتصال ۱۰۰ درصدی ۳ استان، بالای ۹۸ درصدی ۵ استان و بالای ۹۰ درصدی ۹ استان به شبکه ملی اطلاعات نشان می‌دهد، تلاش برای اتصال تمام روستاهای کشور به اینترنت به نتیجه رسیده و طبق وعده وزیر ارتباطات تا پایان ۱۴۰۱ تمام روستاها به اینترنت متصل خواهند شد.

چرا اینترنت در آمریکا گران است؟

بسیاری از آمریکایی‌ها به اینترنت پرسرعت دسترسی ندارند و کسانی که به اینترنت دسترسی دارند، هزینه بیشتری را نسبت به افراد خارج از این کشور پرداخت می‌کنند.

کمیسیون مشترک طرح صیانت نگرانی کاربران را رفع می کند؟

پس از گذشت یک‌ماه از انتخاب اعضای کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت، انتشار خبر «اولین جلسه کمیسیون مشترک طرح صیانت هفته آینده برگزار خواهد»، هشتگ صیانت را دوباره به بحث داغ این روزها تبدیل کرد.

فایرفاکس ۹۳ با قابلیت مسدودسازی دانلودهای ناامن منتشر شد

موزیلا با انتشار مرورگر فایرفاکس ۹۳ ویژگی‌های جدیدی را در اختیار کاربران خود قرار داده است. مهم‌ترین قابلیت جدید این مرورگر «تخلیه برگه» نام دارد که با بررسی حافظه کاربران باعث کاهش خرابی‌های مرورگر می‌شود. این نسخه همچنین دانلودهای ناامن را مسدود می‌کند.

موتور جستجوی گوگل دیگر از اینترنت اکسپلورر ۱۱ پشتیبانی نمی‌کند

موتور جستجوی گوگل از امروز از مرورگر اینترنت اکسپلورر ۱۱ پشتیبانی نمی‌کند. با این حساب، پایان عصر مرورگری که اولین بار با ویندوز ۸.۱ منتشر شد و حالا جای خود را به مایکروسافت اج داده، رقم خواهد خورد.

وزیر ارتباطات کندی اینترنت را پذیرفت

عیسی زارع‌‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به پیامک یکی از کاربران که از کیفیت اینترنت شکایت کرده بود، مشکلات در شبکه زیرساخت را پذیرفت و وعده به بهبود کیفیت اینترنت داد.

مطالب پر بازدید آرشیو