جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

اينترنت

زارع‌پور: اپراتورها می‌خواهند کم‌کاری‌های خود را به گردن وزارت ارتباطات بیاندازند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: عدم توسعه زیرساخت‌ها، دلیل اصلی کندی اینترنت در کشور است. ما مشکلی برای تامین پهنای باند نداریم و اگر برخی اپراتورها به این نکته اشاره می‌کنند، قصد دارند کم‌کاری‌های خود را به گردن وزارت ارتباطات بیندازند.

آغاز دسترسی ۲۵۰ روستا به اینترنت پرسرعت ایرانسل توسط وزیر ارتباطات

وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، در آیین رونمایی از دسترسی ۱۰۰۰ روستا به شبکۀ ملی اطلاعات، از ایرانسل برای توسعه ارتباطات روستایی تقدیر کرد.

وزیر ارتباطات: همکاری با چین برای «ملی کردن اینترنت» شایعه است

وزیر ارتباطات گفت: شایعات همکاری با چین برای ملی کردن اینترنت بی اساس است.

بیشترین جستجوی ایرانیان در گوگل در آذر ۱۴۰۰چیست؟

بررسی کلمات و عبارات جستجو شده در گوگل نشان می‌دهد ایرانی‌ها طی آذرماه ۱۴۰۰ به دنبال موضوعاتی همچون شب یلدا، قیمت لیر، فیلترشکن و فیلم جوکر بوده‌اند.

زارع پور: اینترنت امسال گران نمی‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه برای افزایش کیفیت اینترنت تلاش می‌کنیم، گفت که تعرفه اینترنت ثابت، طبق قانون مجلس امسال افزایشی نخواهد داشت.

شکایت از کیفیت اینترنت، در صدر پیامک‌های ارسالی برای وزیر ارتباطات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در فاصله شهریور تا آذرماه، از طریق شماره‌ای که برای ارتباط با مردم اعلام کرده‌ام، نزدیک به ۱۰ هزار پیامک در خصوص مشکلات کیفیت اینترنت ثابت و دسترسی مردم برخی روستاها به اینترنت به دست من رسیده که در حال پیگیری آن‌ها هستیم.

کیفیت را بسنجید و از اینترنت بی‌کیفیت شکایت کنید

مشترکان اینترنت می‌توانند درصورت مشاهده عدم تطبیق سرعت فروخته‌شده و سرعت دریافتی، حجم خریداری‌شده و حجم دریافتی از سوی اپراتورها، موضوع را در سامانه ثبت و پاسخگوئی به شکایات با آدرس ۱۹۵.cra.ir ثبت کنند.

ارائه‌دهندگان اینترنت بی‌کیفیت به مردم معرفی می‌شوند

به گفته معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، جلسات کمیته ویژه پایش و بررسی کیفیت اینترنت با هدف بررسی دقیق وضعیت موجود و احصای مشکلات و ارایه برنامه زمان‌بندی برای رفع آنها از سوی اپراتورها برگزار می‌شود و اپراتورهایی که کمترین و بیشترین میزان پیشرفت در اجرای برنامه زمان‌بندی رفع مشکلات را داشته باشند، به مردم معرفی می‌شوند.

انتقاد نماینده ایرانشهر از آنتن‌دهی اینترنت در سیستان و بلوچستان

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس می‌گوید که دانش‌آموزان در سیستان و بلوچستان برای شرکت در کلاس مجازی یا در امتحانش در فصل سرما و گرما به مرتفع‌ترین نقطه استان می‌رود تا شاید بتواند به اینترنت و آنتن برسد.

نسل دوم به نفع نسل چهار و پنج کنار می‌رود

معاون امور رادیویی رگولاتوری از کم شدن سهم فناوری‌های قدیمی موبایل و توسعه فناوری‌های جدید ملموس در جهان خبر داد، همانطور که تاکنون در کشورهایی مانند کره جنوبی و مالزی، ۲G از سبد فناوری‌های موبایلی خارج شده و جای خود را به فناوری‌های بالاتر مثل ۴G و ۵G داده است.

مطالب پر بازدید آرشیو