شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

اينترنت

کنفرانس جهانی اینترنت در چین/ نمایش جدیدترین دستاوردهای دیجیتالی

شماری از شرکت‌های بزرگ فناوری کشورهای جهان تازه‌ترین و پیشرفته‌ترین دستاوردهای خود را در عرصه‌های مختلف فنی و علمی مرتبط با شبکه، فضای مجازی و خودروهای هوشمند در همایش جهانی اینترنت در چین به نمایش گذاشتند.

گوگل کروم ۹۳ با قابلیت دسترسی به پیامک‌ رمزهای یکبار مصرف موبایل منتشر شد

کروم ۹۳ امروز به عنوان یک به‌روزرسانی نسبتا کوچک برای ویندوز، مک، اندروید و iOS منتشر شد. این نسخه تغییرات اندکی را در منوی Recently Closed به وجود می‌آورد و در نسخه دسکتاپ از WebOTP API پشتیبانی می‌کند تا گذرواژه‌های یکبار مصرف را از بخش پیامک‌های موبایل به کامپیوتر کپی کنید.

خرید بستۀ اینترنت با کیف پول دیجیتال، برای کاربران iOS هم ممکن شد

ایرانسل امکان فعال‌سازی بسته‌های اینترنت، از طریق کیف پول دیجیتال را علاوه بر اندرویدی‌ها، برای کاربران سیستم‌عامل iOS هم فراهم کرد. مشترکان ایرانسل می‌توانند با خرید بستۀ اینترنت از این طریق، در قرعه‌کشی خودروی پژو ۲۰۷ نیز شرکت کنند.

هشدار گوگل به دو میلیارد کاربر کروم

گوگل با صدور چهارمین هشدار ارتقای فوری در دو ماه گذشته، به کاربران کروم درباره آسیب پذیریهای خطرناک این مرورگر هشدار داد.

تعرفه رانژه و درانژه خطوط اینترنت ۶۰ هزار تومان شد

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با بازنگری مصوبه قبل خود، سقف تعرفه دایر کردن و تخلیه خطوط اینترنت ثابت برای مشترکان را ۶۰ هزار تومان تعیین کرد.

نسبت به ماه گذشته؛ سرعت اینترنت جهان به ثبات رسید

جدیدترین گزارش سرعت اینترنت موبایل و ثابت کشورهای جهان می دهد آمار نسبت به ماه گذشته تغییر چندانی نکرده است. هرچند جایگاه ایران در ۲ بخش یک پله سقوط کرده است.

متوسط سرعت اینترنت ثابت و موبایل اعلام شد

در حال حاضر متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۳۱.۶۵ مگابیت‌برثانیه و رتبه‌اش ۷۹ جهانی است، متوسط سرعت دانلود اینترنت ثابت نیز ۲۱.۰۴ مگابیت‌برثانیه است و در جایگاه ۱۳۴ اینترنت ثابت در جهان قرار دارد.

شاتل موبایل بسته‌های اینترنت تخفیف‌دار ویژه دوره جدید قرنطینه عرضه کرد

شاتل موبایل بار دیگر به دلیل اوج‌گیری شیوع کرونا و اجرای مجدد مقررات قرنطینه شهرها، بسته‌های اینترنت تخفیف‌دار به مشترکین سیم‌کارت‌های خود ارائه می‌کند.

تغییر سیاست اپل برای شناسایی محتوای هرزه نگارانه

اپل سیاست خود برای شناسایی عکس های هرزه نگارانه ذخیره شده بر روی سرورهای خود را تغییر داده و می‌گوید تنها با تصاویری برخورد می کند که در کشورهای مختلف علامت زده شده باشند.

سهم ۸۸ درصدی ۳G و ۴G در مصرف اینترنت

مقایسه اینترنت پهن‌باند سیار و ثابت حاکی از آن است که طبق آخرین آمار، سهم استفاده از نسل سه و چهار اینترنت همراه به ۸۸ درصد رسیده و بالاتر از اینترتن ثابت قرار دارد.

مطالب پر بازدید آرشیو