شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

اينترنت

جزئیات و نحوه ثبت‌نام اینترنت رایگان دانشجویان

معاون نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد فرآیند ثبت‌نام اختصاص بسته‌های هدیه اینترنت رایگان برای اساتید، معلمان، دانشجویان و طلاب اینترنت آغاز شده است.

افت کیفیت اینترنت؛ چالش جدید کارآفرینان اینترنتی در ایران

افت سرعت اینترنت و از کار افتادن فیلترشکن‌های مختلف در هفته‌های اخیر، شائبه اجرای زود هنگام طرح صیانت را در میان اقشار مختلف جامعه ایجاد کرد‌ به‌طوری که عضو کمیسیون فرهنگی مجلس مجبور به ‌واکنش نسبت به ‌موضوع شد و ادعاهای مطرح شده مبنی بر قطع یا ضعیف‌شدن اینترنت خانگی در راستای اجرای طرح صیانت را رد کرد‌.

در راستای اهداف شبکه ملی اطلاعات؛ مدل‌های ارزیابی کمی و کیفی محتوای الکترونیکی بومی تدوین شد

پروژه تدوین مدل‌های ارزیابی کمی و کیفی محتوای الکترونیکی بومی در راستای اهداف شبکه ملی اطلاعات توسط پژوهشکده فناوری اطلاعات پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شد.

عامل بزرگ‌ترین حملات مجازی اخیر شناسایی شد

بات‌نت جدیدی متشکل از ۲۵۰ هزار دستگاه آلوده به بدافزار، از طریق روترهای میکروتیک، مسبب بزرگترین حملات DDOS اخیر در دنیا و ایران است و کاربران تجهیزات میکروتیک لازم است جهت پیشگیری از وقوع حملات احتمالی این نوع بات‌نت در آینده، هرچه سریع‌تر نسبت به انجام دستورالعمل‌های امنیتی اقدام کنند.

در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ امکان سنجی ارتقای آزمایشگاه ارزیابی تجهیزات ۵G

پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات باهدف امکان سنجی ارتقای آزمایشگاه ارزیابی تجهیزات مرتبط با فناوری ۵G، کارگاه قابلیت ارزیابی تجهیزات رادیویی نسل چهارم و پنجم ارتباطات را برگزار کرد.

تعرفه خدمات اینترنت پرسرعت ثابت چند است؟

تعرفه ارائه خدمات اینترنت پرسرعت ثابت ADSL ،VDSL ،FTTH بر اساس تعرفه تعیین‌شده در مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات محاسبه می‌شود که بنا به نرخ دانلود از ۵۱۲ کیلوبیت‌برثانیه با سقف تعرفه ۱۲.۵ هزار تومان تا ۵۰ مگابیت‌برثانیه با سقف تعرفه ۳۰۰ هزار تومان را شامل می‌شود.

یک کلاهبرداری اینترنتی ۱۶ کشور عربی را هدف قرار داد

گزارش‌ها حاکی است که یک کلاهبرداری اینترنتی قربانیان خود را در ۱۶ کشور عرب زبان از طریق دستکاری بیش از ۱۳۰ نام تجاری معروف، هدف قرار داده است.

خسارت میلیون‌دلاری به شرکت‌های بازرگانی با شماره حساب جعلی

ارسال پیش‌فاکتورهای مشابه با پیش‌فاکتور اصلی با شماره حساب جعلی شریک خارجی، ممکن است از طریق هک ایمیل طرف داخلی یا خارجی اتفاق بیفتد و سبب خسارت‌های میلیون دلاری شود و به این منظور، به شرکت‌های بازرگانی داخلی که تبادلات مالی بین‌المللی دارند، باید قبل از واریز هرگونه مبلغ، از صحت شماره حساب اطمینان حاصل کنند.

جاسوسان آمریکایی شبکه‌های اطلاعاتی این کشور را به نفع امارات هک کرده‌اند

سه مامور اطلاعاتی سابق آمریکا که جاسوسان سایبری امارات متحده عربی بوده‌اند به نقض قوانین هک این کشور و فروش اسرار فناوری نظامی آمریکا به شیخ نشین مذکور اعتراف کرده اند.

هشدار مرکز ماهر؛ بروز حملات هدفمند در اینترنت اکسپلورر به دنبال یک نقص امنیتی

مرکز ماهر از بروز حملات هدفمند سایبری در مرورگر اینترنت اکسپلورر به دنبال یک نقص امنیتی خبر داد و از کاربران خواست کلیه کنترل‌های ActiveX در اینترنت اکسپلورر را غیرفعال کنند.

مطالب پر بازدید آرشیو