جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

اينترنت

انتقادهای خبرنگاران به نحوه تخصیص اینترنت هدیه خبرنگاری

هدیه روز خبرنگار از زمان ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد باب شد؛ در دولت حسن روحانی هم وزارت ارتباطات هدیه ۲۰۰ گیگ اینترنت رایگان برای خبرنگاران سراسر کشور را اجرا کرد؛ اما خبرنگاران انتقادهایی به نحوه تخصیص این هدیه دارد.

گزارش آماری رگولاتوری منتشر شد؛ اختلاف فاحش ضریب نفوذ اینترنت موبایل و ثابت در کشور

گزارش آماری بخش ICT کشور نشان می دهد که کاربران ایرانی برای اتصال تمایل بیشتری به استفاده از اینترنت موبایل نسبت به اینترنت ثابت دارند و ضریب نفوذ اینترنت ثابت یک هشتم اینترنت موبایل است.

حمایت ۵ جانبه برای جایگزین شدن مودم‌های ADSL با VDSL

در حالی که مجلس طرح صیانت از فضای مجازی را به تصویب می‌رساند، در روزهای پایانی عمر دولت، تفاهم نامه پنج جانیه برای تولید مودم‌های VDSL با هدف استفاده از ظرفیت‎‌های علمی شرکت های دانش بنیان به امضا رسید.

واکنش نصیرایی به موضوع اینترنت ماهواره ای استارلینک

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در واکنش به اخبار ماهواره استارلینک بیان کرد: در خصوص ابعاد فنی این موضوع به بحث و بررسی خواهیم پرداخت.

هشدار پلیس درباره کلاهبرداری با عنوان «عرضه تجهیزات و اکانت اینترنت ماهواره ای»

معاون فنی پلیس فتا ناجا از کلاهبرداری جدید در فضای مجازی تحت عنوان عرضه تجهیزات و اکانت اینترنت ماهواره ای خبر داد.

اینترنت ۵G در ایران یک ساله شد

از زمان راه‌اندازی نخستین سایت ۵G در ایران یک سال می‌گذرد و در این مدت ۱۰ سایت نسل پنجم اینترنت راه‌اندازی شده است که برخی از آنها قابلیت استفاده توسط عموم مشترکان را نیز دارند و کسانی که گوشی‌های ۵G داشته باشند، می‌توانند از امکان اتصال به اینترنت نسل پنج بهره‌مند شوند.

تکلیف اینترنت نامحدود چه شد؟

با تصویب مصوبه ۲۶۶، مشترکان براساس نوع مصرف خود می‌توانند با تنوع فراوانی در حجم، سرعت و FUP، حجم و سرعت مورد نظر اینترنت را انتخاب کنند و به اینترنت نامحدود با قیمتی به مراتب پایین‌تر از گذشته دسترسی خواهند داشت و اینطور نیست که حجم و بسته ثابتی به آنها تحمیل شود.

هشدار به کاربرانی که از طریق وای‌فای از تبلتشان استفاده می‌کنند

کاربران و دانش‌آموزان دارای تبلت که تا کنون تنها از طریق شبکه وای‌فای به اینترنت متصل بوده‌اند، دستگاهشان در شبکه اپراتوری رویت نشده و باید تا پیش از اجرای رجیستری تبلت‌ها، ضمن قراردادن سیم‌کارت در تبلت، تماس تلفنی و یا ارسال پیامک داشته باشند.

خبر خوش وزیر ارتباطات از اتصال ۱۰۰ درصدی شهروندان ایرانی به اینترنت

محمدجواد آذری جهرمی با انتشار توئیتی از ۱۰۰ درصد شدن اتصال شهروندان کشور به اینترنت خبر داد.

قابلیت‌های مهمی که سیستم عامل هارمونی به دنیای تبلت‌ها می‌آورد

هواوی با عرضه سیستم عامل HarmonyOS ۲.۰، برای نصب آن بر روی میلیون‌ها دستگاه مختلف برنامه‌ریزی کرده است.برآورد می‌شود به زودی هارمونی به سومین سیستم عامل بزرگ بازار گوشی‌ها و تبلت‌ها تبدیل شود.

مطالب پر بازدید آرشیو