پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

بانک، بیمه، بورس

افتتاح حساب به صورت کاملا الکترونیکی در برخی بانک ها فراهم شد

احراز هویت دیجیتالی و افتتاح حساب به صورت کاملا الکترونیکی بر بستر همراه بانک و اینترنت بانک در بانک دی فراهم شده است.

آخرین بانک وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه ادغام شد

رئیس کل بانک مرکزی از اتمام پروژه ادغام ۶ بانک و موسسه نظامی در بانک سپه خبر داد و گفت: امروز با برگزاری مجامع یکی از بانک‌ها، پرونده بزرگترین برنامه اصلاح نظام بانکی بسته شد.

آینده مبهم ETF ها عرضه صندوق‌های سرمایه گذاری یا همان ETF

دولت درحالی عزم خود را برای عرضه صندوق‌های سرمایه گذاری یا همان ETF جزم کرده است که دومین صندوقی که عرضه شد، بعد از تاخیر فراوان در امکان معامله، این روزها تحت تاثیر روند نزولی بازار قرار گرفته است و باید دید آیا صندوق‌های آتی با استقبال مردم مواجه می‌شوند یا خیر.

پشت‌پرده نوسانات بازار سهام / دستکاری حقوقی‌ها و سکوت سازمان بورس

فعال بازار سرمایه از دستکاری قیمت سهام برخی نمادها در بازار و سوءاستفاده حقوقی‌های پدرخوانده که با سکوت سازمان بورس همراه شده است، انتقاد کرد.

شناسایی هوشمند درگاه‌های مرتبط با قمار و شرط‌بندی/شناسایی قماربازان نیز در دستور کار قرار دارد

روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: معاون فناوری های نوین این بانک با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به تشریح اقدامات بانک مرکزی برای مقابله با سایت های قمار و شرط بندی پرداخت.

با برگزاری مجمع فوق‌العاده؛ بانک قوامین در بانک سپه ادغام شد

مدیرعامل بانک سپه اعلام کرد: با برگزاری مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده سالیانه و مجمع فوق‌العاده ادغام بانک قوامین، این بانک رسماً در بانک سپه ادغام شد.

خداحافظ چک حامل ورود قانون چک به فاز جدید اجرایی ازشنبه ۲۲ آذر

اجرای قانون چک از فردا ۲۲آذر وارد فاز جدید خواهد شد و بر مبنای آن، نه تنها صدور چک در وجه حامل ممنوع است، بلکه افراد ورشکسته نیز اجازه دریافت دسته‌چک ندارند و سقف عمر چکها سه ساله خواهد بود.

مراقب موبایل‌بانک‌های‌ جعلی باشید

یکی از این برنامه‌های جعلی، موبایل بانک‌ها هستند که می‌توانند منجر به برداشت غیرمجاز از حساب کاربران شوند.

باید مجوزهای جدید بانکداری صادر شود

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد هوشمند وزارت اقتصاد معتقد است اگر می‌خواهیم مفهوم واقعی بانکداری دیجیتال در کشور را پیاده کنیم، باید مجوزهای جدید بانکداری صادر شود تا بانک‌ها در ساختاری جدید شروع به کار کنند.

سنگاپور به چهار شرکت مجوز تاسیس بانک دیجیتالی می‌دهد

سنگاپور در نهایت اسامی شرکت‌هایی که مجوز بانک دیجیتال را دریافت می‌کنند، منتشر کرد. گروه Ant علی‌بابا، «Singtel» به همراه «Grab» و شرکت اینترنتی «Sea» چنین مجوزی را دریافت خواهند کرد و انتظار می‌رود از اوایل سال ۲۰۲۲ فعالیت‌های خود را آغاز کنند.

مطالب پر بازدید آرشیو