دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
اپراتورها
اپراتورها

آخرین آمار سهم بازار اپراتورهای همراه اعلام شد

بر اساس داده‌های آخرین گزارش منتشر شده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در زمستان ۱۴۰۰، ایرانسل تنها اپراتوری است که سهم بازارش افزایش داشته است.

ادامه مطلب

سهم دولت

افزایش ۲ درصدی حق‌السهم دولت از اپراتورها منتفی شد

بررسی قانون بودجه سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد افزایش ۲ درصدی حق‌السهم دولت از اپراتورها که منجر به گرانی خدمات ارتباطی به ویژه اینترنت می‌شد، منتفی شده است. به نظر می‌رسد مخالفت وزیر ارتباطات و شورای نگهبان، موجب عقب‌نشینی کمیسیون تلفیق در این باره شده است.

ادامه مطلب

اپراتورها

افزایش حق السهم دولت از درآمد اپراتورها قطعی شد

درجریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱، نمایندگان مجلس با چند بند مهم این لایحه در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات موافقت کردند. از جمله آنکه به توسعه شبکه ملی اطلاعات ۵ هزار میلیارد ریال تخصیص یابد.

ادامه مطلب

زارع پور

مخالفت زارع‌پور با افزایش حق‌السهم دولت از درآمد اپراتورها

وزیر ارتباطات در حاشیه مراسم افتتاح پروژه‌های شرکت ارتباطات زیرساخت از افزایش حق‌السهم دولت از درآمد اپراتورهای همراه انتقاد کرد و آن را منطبق بر چارچوب‌های حقوقی ندانست. طبق گفته عیسی زارع‌پور این تصمیم برای وزارت ارتباطات مشکلات جدی ایجاد خواهد کرد.

ادامه مطلب

زارع پور

زارع‌پور:

اپراتورها می‌خواهند کم‌کاری‌های خود را به گردن وزارت ارتباطات بیاندازند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: عدم توسعه زیرساخت‌ها، دلیل اصلی کندی اینترنت در کشور است. ما مشکلی برای تامین پهنای باند نداریم و اگر برخی اپراتورها به این نکته اشاره می‌کنند، قصد دارند کم‌کاری‌های خود را به گردن وزارت ارتباطات بیندازند.

ادامه مطلب

زیرساخت

اپراتورهایی که شبکه زیرساختی ندارند مشمول افزایش ۱۰ درصدی حق‌السهم دولت نمی‌شوند

دبیر کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی از تهیه طرح دوفوریتی در مجلس برای شفاف شدن تبصره ۶ بودجه سال ۱۴۰۰ درباره اخذ ۱۰ درصد پرداخت حق السهم بیشتر توسط شرکت‌های مخابراتی به دولت خبر داد.

ادامه مطلب

همراه اول

ورود همراه اول به حوزه هوشمندسازی صنعت لجستیک

همراه اول و شرکت فن‌آوران لجستیک فاخر ایرانیان در راستای طراحی و توسعه راهکارهای هوشمندسازی صنعت لجستیک تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

ادامه مطلب

ایرانسل

وزیر ارتباطات:

ایرانسل می‌تواند اولین اپراتور خدمات دیجیتال ایران باشد

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، بعدازظهر روز سه‌شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰، از ساختمان مرکزی ایرانسل بازدید کرد و در جریان آخرین اقدامات ایرانسل در توسعۀ زیرساخت‌های شبکۀ ملی اطلاعات، راهکارهای هوشمند ایرانسل مبتنی بر فناوری‌های نوین، اقدامات ایرانسل در حوزۀ توانمندسازی کسب‌وکارهای دیجیتال، ارائۀ خدمات دیجیتال و نیز اقدامات ایرانسل در حوزۀ تحقیق و توسعه، نوآوری و بومی‌سازی قرار گرفت. در این مراسم، همچنین هشتمین سایت ۵G ایرانسل، مدرسۀ ایرانسل در روستای توحیدآباد خاش، سایت ارتباطی روستایی (USO) ایرانسل در استان مازندران افتتاح و کلنگ‌زنی مرکز سوئیچینگ دادۀ ایرانسل در غرب کشور، به صورت آنلاین انجام شد.

ادامه مطلب

همراه اول

پایداری شبکه همراه اول در مناطق زلزله‌زده استان سیستان و بلوچستان

با وجود وقوع زلزله ۵.۱ ریشتری در حوالی مسجد حضرت ابوالفضل در استان سیستان و بلوچستان، ترافیک شبکه در مناطق زلزله‌زده، روان و بدون اختلال است.

ادامه مطلب

همراه اول

همراه اول عضو اتحادیه جهانی ارتباطات راه دور شد

همراه اول عضو مستقل اتحادیه جهانی ارتباطات راه دور شد.

ادامه مطلب