چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
اپراتورها
اپراتورها

آیا اپراتورهای خودمختار، اخطار را جدی می‌گیرند؟

شبکه اجتماعی کلاب‌هاوس چهار روز قبل دچار اختلال شد، اختلالی که هیچ نهادی مسوولیت آن را نمی‌پذیرد، اما منجر به ضرب الاجل وزارت ارتباطات به سه اپراتورشد.

ادامه مطلب

شورای نگهبان

شورای نگهبان:

افزایش حق‌السهم درآمد اپراتورها مغایر قانون است

شورای نگهبان مصوبه مجلس شورای اسلامی در جریان تصویب بودجه سال ۱۴۰۰ درخصوص افزایش ۱۰ درصدی تسهیم درآمد اپراتورها را دارای ابهام و مغایر با اصول ۵۲ و ۵۳ قانون اساسی دانست.

ادامه مطلب

آذری جهرمی

چرا بسته‌های شبانه اپراتورها حذف شد؟

به گفته وزیر ارتباطات و فناروی اطلاعات به دلیل اعتراضاتی که از سوی مراجع فرهنگی کشور در رابطه با بسته‌های شبانه مطرح شد، اپراتورها این بسته‌ها را حذف کردند، اما اکنون به اپراتورها توصیه شده بسته‌های شبانه را ارائه کنند تا بخشی از بار ترافیکی شبکه را به ساعت‌های کم‌باری انتقال دهند.

ادامه مطلب

اینترنت

اینترنت ارزان نشده، «شاد» هم پولی می‌شود؟

نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از مصوبه افزایش مالیات از اپراتورها، به جلوگیری از افزایش قیمت اینترنت تاکید داشتند و اکنون با کاهش تعرفه پیام‌رسان‌های داخلی،‌ ارزان کردن اینترنت را مطرح کردند، این در حالی است که مسوولان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات معتقدند نه تنها اطلاق اینترنت به ترافیک پیام‌رسان داخلی صحیح نیست، بلکه با این مصوبه، استفاده از شاد که رایگان بوده، از این پس صرفا با پرداخت هزینه ممکن است.

ادامه مطلب

پیام

معاون وزیر ارتباطات؛ مصوبه‌ مجلس ضد رایگان بودن پیام رسان‌های داخلی است

معاون وزیر ارتباطات اعلام کرد: هم اکنون «شاد» رایگان است. برخی دیگر از پیام‌رسان‌ها هم با توافق با اپراتورها، ترافیک خود را رایگان کرده‌اند. مصوبه‌ شما ضد رایگان بودن پیام رسان‌های داخلی است.

ادامه مطلب

اینترنت

وزیرارتباطات: مصوبه مجلس برای افزایش تعرفه اینترنت،به ضرر «ایران» است

وزیر ارتباطات گفت: مصوبه افزایش ۱۰ درصدی حق السهم دولت از اپراتورها، ضرری است که برای تمام ایران است. این را خدمت عزیزمان در مجلس هم عرض کرده‌ام.

ادامه مطلب

قره داغي

مراکز پاسخگویی اپراتورها افراد کافی ندارد/اپراتورها موظف‌به حل مشکلات شدند

مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری نحوه عملکرد مراکز پاسخگویی اپراتورها را یکی از شاخص‌های اثرگذار در ارزیابی عملکرد آن‌ها دانست و گفت: بسیاری از مراکز پاسخگویی، شیفت مناسب و تعداد افراد کافی نداشتند؛ تعداد نفرات پاسخگوی تعداد تماس‌ها نبوده که در این باره به نمایندگان مربوطه اعلام شده ظرف مدت مشخصی مشکلات موجود را حل کنند.

ادامه مطلب

جهرمي

جهرمي: گزارش کيفي‌سازي اپراتورها بر اساس پروانه صادرشده بررسي مي‌شود

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با بيان اينکه اپراتورها به طور قطع به دليل نظارت عمومي به سمت تغييرات افزايش کيفيت ترغيب مي‌شوند، گفت: گزارش کيفي‌سازي اپراتورها بر اساس پروانه صادرشده بررسي مي‌شود.

ادامه مطلب

گوشي‌هاي هوشمند

بسته‌هاي بلندمدت اينترنتي نرفته، برگشتند

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات دستور داده است که اپراتورهاي تلفن همراه نسبت به بازگشت بسته‌هاي بلندمدت اينترنت همراه اقدام کنند.

ادامه مطلب

اينترنت

سرمايه‌گذاري به شيوه‌ي اپراتورهاي سيار

در حالي که اين روزها بيش‌تر استفاده کاربران اينترنتي به ارتباطات سيار محدود مي‌شود، اما کارشناسان بر اين عقيده‌اند که ارتباطات ثابت هم در حوزه‌هاي پهن‌باند به ويژه خدمات ويديويي و ابري، لازم است و بدون آن، تحول در کسب‌وکارها و صنايع و درنتيجه تحول ديجيتالي امکان‌پذير نخواهد بود و لازمه‌ي توسعه‌ي ارتباطات ثابت هم، سرمايه‌گذاري با مدل اقتصادي است.

ادامه مطلب