چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

فناوري‌هاي دیجیتال

جزئیات و نحوه ثبت‌نام اینترنت رایگان دانشجویان

معاون نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد فرآیند ثبت‌نام اختصاص بسته‌های هدیه اینترنت رایگان برای اساتید، معلمان، دانشجویان و طلاب اینترنت آغاز شده است.

افت کیفیت اینترنت؛ چالش جدید کارآفرینان اینترنتی در ایران

افت سرعت اینترنت و از کار افتادن فیلترشکن‌های مختلف در هفته‌های اخیر، شائبه اجرای زود هنگام طرح صیانت را در میان اقشار مختلف جامعه ایجاد کرد‌ به‌طوری که عضو کمیسیون فرهنگی مجلس مجبور به ‌واکنش نسبت به ‌موضوع شد و ادعاهای مطرح شده مبنی بر قطع یا ضعیف‌شدن اینترنت خانگی در راستای اجرای طرح صیانت را رد کرد‌.

کاربران واتس‌اپ کلید محافظت از اطلاعات رمزگذاری شده دریافت می‌کنند

شرکت توسعه ابزار پیام‌رسان واتس‌اپ اعلام کرد اواخر سال جاری میلادی قابلیت جدید برای تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات رمزگذاری شده را در اختیار کاربران خود می‌گذارد. با این به‌روزرسانی کاربران می‌توانند نحوه ذخیره کلید رمزگذاری مورد استفاده برای داده‌های خود را نیز انتخاب کنند.

دسترسی به سیگنال مختل شد

سرویس پیام رسان سیگنال به دلیل مشکل فنی برای برخی از کاربران در سراسر جهان غیرقابل دسترس شد.

هوشمندسازی سفرها با طراحی ۶ برنامه داخلی

۶ برنامه داخلی برای هوشمندسازی سفرها طراحی و تدوین شده است که این برنامه‌ها به یاری مسافران می‌آید تا سفری ایمن و با زمان‌بندی درست‌تری داشته باشند.

فیشینگ سایت‌های داخلی رکورد زد

گزارشی از خدمات ارائه‌شده توسط مرکز ماهر در شهریورماه سال ۱۴۰۰ منتشر شده که نشان می دهد بیشترین فراوانی مربوط به فیشینگ سایت‌های داخلی بوده که بیشتر از ۳۵۰ مورد را شامل می‌شود.

دادگاه آمریکایی فیس‌بوک را مجبور به انتشار اسناد یک نسل‌کشی کرد

یک قاضی فدرال در آمریکا به فیس‌بوک دستور داد تا اسناد مربوط به برخی حساب‌های کاربری را منتشر کند. این حساب ها محتوایی در حمایت از خشونت برعلیه اقلیت روهینگیا در میانمار داشتند.

ساترا: «طرح صیانت» قابل اصلاح است

مدیرکل صدور مجوز سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر گفت: طرح صیانت با همه محاسن و انتقاداتی که به همراه دارد در مجلس پیش می‌رود و بعید است اصل طرح نادیده گرفته شود، اما باید توجه داشت که این طرح قابل اصلاح است و کمیسیون‌های ویژه‌ای بدین منظور در نظر گرفته شده است.

در راستای اهداف شبکه ملی اطلاعات؛ مدل‌های ارزیابی کمی و کیفی محتوای الکترونیکی بومی تدوین شد

پروژه تدوین مدل‌های ارزیابی کمی و کیفی محتوای الکترونیکی بومی در راستای اهداف شبکه ملی اطلاعات توسط پژوهشکده فناوری اطلاعات پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شد.

هزینه ۱۳ میلیارد دلاری فیس بوک برای ایمنی و امنیت

شرکت فیس بوک از زمان انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا بیش از ۱۳ میلیارد دلار برای ایمنی و امنیت هزینه کرده و اکنون ۴۰ هزار کارمند دارد که روی این موضوعات کار می‌کنند.

مطالب پر بازدید آرشیو