دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

فناوري‌هاي دیجیتال

استفاده از بیت کوین برای گرمایش!

شهر ونکوور شمالی ممکن است به نخستین شهری در جهان تبدیل شود که از استخراج بیت کوین برای گرمایش استفاده می کند.

در نخستین جلسه بررسی «طرح صیانت» چه گذشت؟

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه بررسی طرح صیانت، با انتقاد از نحوه اطلاع‌رسانی درباره این طرح، تاکید کردند که قرار نیست پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام بسته شود و مجلس تنها به‌دنبال رفع خلاء‌ قانون‌گذاری در این حوزه است تا مردم بتوانند پیگیر حقوق خود در فضای مجازی باشند.

نقد وعده‌های اینترنتی وزیر از نگاه بخش‌خصوصی

درحالی که وزیر از نصب پورت‌های فیبر‌نوری و رسیدن کابل فیبر به در منازل سخن می‌گوید، فعالان بخش‌خصوصی معتقدند چنین ایده‌ای اکنون اصلا نیاز کشور و حتی ۱۰سال دیگر کشور نیز نیست و با نصب حدود ۵ میلیون پورت FTTX (سرویس VDSL) و دو میلیون پورت FTTH (سرویس فیبر) بهبود قابل‌توجهی در کیفیت ارتباطی کشور ایجاد می‌شود.

وعده‌های اینترنتی وزیر، عملیاتی می‌شود؟

افت کیفیت اینترنت در هفته‌های اخیر موضوعی است که انتقادات زیادی را برانگیخته و در این میان انگشت اتهام به سمت بخش‌های مختلفی گرفته می‌شود.

واتس‌اپ احتمالا به‌زودی مدیریت محتوای فایل بکاپ را ممکن می‌کند

واتس‌اپ با اضافه کردن دکمه جدید «مدیریت حجم بکاپ» ظاهرا روی بهینه‌‌سازی این قابلیت کار می‌کند تا کاربران بتوانند هنگام تعویض دستگاه‌های خود، به انتخاب خودشان مشخص کنند از کدام محتواها فایل پشتیبان تهیه شود.

در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ مدل بومی ارزیابی شهرهای هوشمند ایران تدوین شد

به منظور بومی سازی شاخص‌های ارزیابی شهرهای هوشمند متناسب با شرایط و نیازمندی‌های کشور پروژه «تدوین مدل بومی ارزیابی شهرهای هوشمند ایران» در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شد.

چین به دنبال اعمال محدودیت زمانی انجام بازی های ویدئویی توسط جوانان

مقامات چینی می گویند برخی حفره های فنی که به جوانان و نوجوانان امکان می داد قوانین محدودکننده مدت زمان انجام بازی های ویدئویی را دور بزنند، شناسایی کرده و آنها را برطرف کرده اند.

آزمایش اطلاع قطعی به کاربران اینستاگرام

اینستاگرام فیس بوک در حال آزمایش قابلیتی است که به کاربران درباره قطعی یا مسائل فنی در این اپلیکیشن اشتراک گذاری عکس مستقیما اطلاع می دهد.

ملاقات هیئت نظارت فیس بوک با فرانسیس هاوگن

به دنبال افشاگری های متعدد فرانسیس هاوگن یکی از مدیران سابق فیس بوک بر علیه این شرکت، اعضای هیات نظارت شبکه اجتماعی مذکور با وی دیدار می کنند.

وقتی پوتین در زمین دیپلماسی سایبری بازی می کند

مدل حکمرانی فضای مجازی روسیه، ریشه در برنامه‌ای مدون دارد. علاوه بر این، رویکرد شخص ولادیمیر پوتین به حکمرانی فضای مجازی نیز نقش بسیاری در رویکرد کلان روسیه ایفا می کند.

مطالب پر بازدید آرشیو