دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

فناوري‌هاي دیجیتال

مترجم مایکروسافت بیش از ۱۰۰ زبان و گویش مختلف را ترجمه می‌کند

با اضافه شدن دوازده زبان و گویش جدید به مترجم مایکروسافت، این اپلیکیشن با پشتیبانی از صد زبان و گویش مختلف، برای ۵٫۶۶ میلیارد از مردم در سراسر جهان قابل استفاده است.

عامل دسترسی به اطلاعات حساس کاربران شناسایی شد

گوگل آسیب‌پذیری‌های موجود در کروم را شناسایی کرده که مهاجم با بهره‌برداری از آن‌ها می‌تواند کد دلخواه خود را اجرا کرده و کنترل کامل دستگاه را به دست آورد و به اطلاعات حساس قربانی دسترسی پیدا کند.

آغاز بررسی طرح حمایت از کاربران فضای مجازی از یکشنبه هفته آینده

سخنگوی کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی گفت: نخستین جلسه بررسی این طرح در کمیسیون مشترک، یکشنبه هفته آینده برگزار می شود.

ساخت و توسعه نرم افزار جامع بهینه سازی پرینترهای سه بعدی

محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به ساخت و توسعه نرم افزار بهینه سازی پرینترهای سه بعدی شدند.

وعده فیس بوک برای دور کردن محتوای مضر از نوجوانان

یکی از مدیران اجرایی فیس بوک دیروز قول داد این شرکت ابزار تازه ای را عرضه کند که باعث شود جوانان از محتوای مضر در شبکه اجتماعی مذکور به دور بمانند.

واکنش وزیر ارتباطات به احتمال قطع دسترسی کاربران ایرانی به اینستاگرام

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به احتمال قطع دسترسی به اینستاگرام گفت که این جزو تصمیماتی نیست که در اختیار این وزارتخانه باشد.

شیائومی از قفل درب هوشمند با پشتیبانی از سیستم تشخیص چهره رونمایی کرد

شیائومی طیف وسیعی از محصولات هوشمند را تولید و به مشتریان خود در کشور چین و سایر مناطق جهان ارائه می‌کند. یکی از این محصولات، قفل درب هوشمند است که اکنون نسخه جدیدی با قابلیت باز کردن قفل توسط چهره معرفی شده است.

دانشجویان با آموزش مجازی مشکل دارند

بسیاری از دانشجویان علاوه بر تحصیل باید وظایف دیگری را نیز بر عهده گرفته و برخی از آن ها شاغل بوده یا دارای فرزند هستند. همه گیری کرونا سبب شده است برنامه زندگی و کاری دانشجویان دچار مشکل شده و این مساله نارضایتی آن ها را در پی داشته است.

حل مشکل کندشدن تراشه رایزن در ویندوز ۱۱

نصب ویندوز ۱۱ موجب کند شدن عملکرد تراشه‌های رایزن شرکت ای ام دی می‌شود و این شرکت وعده داده مشکل مذکور را برطرف می‌کند.

نصب ویندوز ۱۱ برای تعداد قابل توجهی از کاربران امکان‌‌‌پذیر نیست

طبق نتایج یک نظرسنجی، ۲۵ درصد از کاربرانی که قصد ارتقای ویندوز ۱۰ به ویندوز ۱۱ و نصب جدیدترین نسخه ویندوز را دارند، به دلیل عدم برخورداری کامپیوترشان از حداقل مشخصات سخت‌افزاری لازم برای نصب ویندوز ۱۱، قادر به انجام این کار نیستند.

مطالب پر بازدید آرشیو