دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

فناوري‌هاي دیجیتال

اینستاگرام قابلیت‌ تبدیل متن به گفتار و افکت‌های صوتی را به Reels اضافه می‌کند

اینستاگرام در رقابت با تیک تاک، پلتفرم خود را به قابلیت‌های جدیدی از جمله تبدیل متن به گفتار و همچنین افکت‌های صوتی جدید در Reels مجهز می‌کند تا کاربران بتوانند با تجربه کاربری بهتری از این پلتفرم استفاده کنند.

جدیدترین بتای واتس‌اپ مخفی‌سازی اطلاعات از مخاطبین خاص را ممکن می‌کند

واتس‌ا‌پ با الگوبرداری از تلگرام روی توسعه قابلیت جدیدی کار می‌کند که به موجب آن کاربران می‌توانند برخی اطلاعات شخصی از جمله آخرین وضعیت آنلاین بودن را از برخی مخاطبین خاص مخفی کنند.

اسپاتیفای با تصاحب Findaway سهم خود را در حوزه کتاب‌های صوتی افزایش می‌دهد

اسپاتیفای قصد دارد پلتفرم تولید و توزیع کتاب‌های صوتی Findaway را خریداری کند، هرچند ارزش این معامله هنوز مشخص نشده ولی می‌تواند به درآمدزایی اسپاتیفای از طریق صنعت کتاب‌های صوتی کمک کند.

امکان ضبط محتوای صوتی روم‌ها به کلاب‌هاوس اضافه شد

بالاخره پس از ماه‌ها انتظار، کلاب‌هاوس قابلیت ضبط محتوای صوتی روم‌ها را برای کاربران خود فراهم کرد. قابلیتی که Replays نام دارد و تمامی‌ کاربران اندروید و آی او اس می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

افزایش ۱۰ درصدی ظرفیت شبکه داخلی و بین‌الملل برای بهبود کیفیت اینترنت

معاون وزیر ارتباطات گفت: برای رفع مشکل کندی و اختلال در شبکه ارتباطی کشور که در مهرماه رخ داده بود، توسعه در پهنای باند انجام شد و ظرفیت شبکه اینترنت بین‌الملل و شبکه داخلی نزدیک به ۱۰ درصد افزایش یافت.

افزایش نگران کننده شمار معتادان فضای مجازی

آمارها و نتایج تحقیقات حاکی از آن است که تعداد معتادان دیجیتال، همزمان با رشد و توسعه اینترنت به شکل نگران کننده ای در حال افزایش است.

قابلیت Add Yours به اینستاگرام اضافه شد

هنوز چند روزی از عرضه عمومی‌ قابلیت استیکرهای حاوی لینک در اینستاگرام نمی‌گذرد که این شرکت ساعاتی پیش، امکان استفاده از قابلیتی جدید تحت عنوان Add Yours را در اختیار کاربران پلتفرم خود قرار داد.

با گذشت یک ماه از دستور وزیر ارتباطات سکوت رگولاتوری برای رفع سریع اشکالات شبکه‌ی ارتباطی

با گذشت نزدیک به یک ماه از دستور جدی و سریع وزیر ارتباطات به سازمان تنظیم مقررات برای رفع سریع اشکالات شبکه‌ی ارتباطی کشور و ضرورت اطلاع رسانی گزارش اقدامات اجرایی به مردم، نه تنها طی این مدت کیفیت شبکه‌ی ارتباطی تفاوتی با گذشته نداشته، بلکه گزارشی هم از سازمان تنظیم مقررات پیرامون نتیجه اقداماتشان برای رفع مشکل شبکه، به اطلاع مردم و رسانه‌ها نرسیده است.

چرا پروانه‌های FCP نتوانستند بازار اینترنت ثابت را نجات دهند؟

۶ سال از واگذاری پروانه‌های اینترنت ثابت یا FCP به شرکت‌های بزرگ اینترنتی می‌گذرد؛ پروانه‌هایی که قرار بود مرهمی باشد بر زخم بیش از ۱۰ سال انحصار مخابرات بر بدن اینترنت ثابت کشور؛ حالا که بیش از ۵ سال از ارائه این پروانه‌ها گذشته، آیا بازیگران اینترنت ثابت توانسته‌اند تغییراتی در بازار اینترنت ثابت کشور ایجاد کنند؟

پاسخ رگولاتوری به انتقاد کاربران از تعرفه‌گذاری اینترنت

در حالی که برخی از کاربران اینترنت نسبت به نحوه تعرفه‌گذاری اینترنت در کشور انتقاد دارند، درپیگیری خبرنگار فارس از رگولاتوری، اعلام شد که در مقررات حاکم بر تدوین و اجرایی شدن تعرفه در بخش ICT این موضوع حل شده است.

مطالب پر بازدید آرشیو