دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

فناوري‌هاي دیجیتال

عضو مرکز پژوهش‌های مجلس: حذف بند مسدودسازی پلتفرم‌ها از طرح صیانت قطعی نیست

مدیرکل فرهنگی مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام کرد حذف مفادی از طرح صیانت مانند بند مسدودسازی پلتفرم‌ها تنها در حد پیشنهاد بوده و هیچ تصمیم کارشناسی درباره آن گرفته نشده است. او همچنین با اشاره به نسخه پیشنهادی دولت درباره طرح صیانت اظهار داشت نظر دولت بر این نیست که این نسخه رسانه‌ای شود .

چگونه ردیابی مکان خود توسط گوگل را متوقف کنیم؟

گوگل اطلاعات مکان و تاریخچه دیتای شما را هنگامی که از اپلیکیشنهای این شرکت استفاده می کنید، ذخیره می کند. با این حال راه‌هایی برای متوقف کردن ردیابی مکان کاربر وجود دارد.

انتقاد نخبگان ارتباطاتی و حقوقی از طرح صیانت در مرکز پژوهش‌های مجلس مطرح شد

نخبگان رشته‌های حقوق، ارتباطات و جامعه‌شناسی با حضور در مرکز پژوهش‌های مجلس، انتقادات خود نسبت به طرح صیانت را مطرح کردند.

کیفیت را بسنجید و از اینترنت بی‌کیفیت شکایت کنید

مشترکان اینترنت می‌توانند درصورت مشاهده عدم تطبیق سرعت فروخته‌شده و سرعت دریافتی، حجم خریداری‌شده و حجم دریافتی از سوی اپراتورها، موضوع را در سامانه ثبت و پاسخگوئی به شکایات با آدرس ۱۹۵.cra.ir ثبت کنند.

تغییرات پیشنهادی طرح صیانت چیست؟ دبیر کمیسیون مشترک تشریح می‌کند

رئیس کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت از تغییرات این طرح و حذف برخی مواد و تبصره‌های آن خبر داد. از جمله این تغییرات می‌توان به پیشنهاد ایجاد مانع برای مسدودسازی سلیقه‌ای شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار و پررنگ‌تر شدن نقش کمیسیون عالی برای تنظیم‌گری اشاره کرد.

جزئیات برنامه های دولت سیزدهم برای شبکه ملی اطلاعات

معاون وزیر ارتباطات در نخستین اظهارنظر درباره جزئیات برنامه های دولت سیزدهم برای شبکه ملی اطلاعات، از راه اندازی قطب های بزرگ داده و نوسازی زیرساخت شبکه مطابق با تکنولوژی های روز، خبر داد.

قابلیت پیام های حذف شونده واتس اپ گسترده تر می شود

واتس اپ تصمیم دارد به کاربران خود اجازه دهد هنگام شروع یک چت تازه به طور پیش فرض قابلیت پیام‌های حذف شونده را فعال کنند.

ارائه‌دهندگان اینترنت بی‌کیفیت به مردم معرفی می‌شوند

به گفته معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، جلسات کمیته ویژه پایش و بررسی کیفیت اینترنت با هدف بررسی دقیق وضعیت موجود و احصای مشکلات و ارایه برنامه زمان‌بندی برای رفع آنها از سوی اپراتورها برگزار می‌شود و اپراتورهایی که کمترین و بیشترین میزان پیشرفت در اجرای برنامه زمان‌بندی رفع مشکلات را داشته باشند، به مردم معرفی می‌شوند.

سخنگوی کمیسیون طرح صیانت منتشرکنندگان فایل صوتی پیش از شروع جلسه را جاهل خواند

سخنگوی کمیسیون مشترک اعتقاد دارد انتشار فایل صوتی مذاکره هیئت رئیسه این کمیسیون برای به حاشیه بردن طرح صیانت است. او اظهار داشت برخی با شیطنت تنها گوشه‌ای از این صحبت‌ها را منتشر کردند و انتشار آن را به حساب جهل این افراد گذاشته است؛ این صحبت‌ها در حالی مطرح می‌شود که ویدیو کوتاه منتشر شده واکنش زیادی از سوی فعالین و کارشناسان حوزه فاوا داشته است.

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری مشهد: جایگزینی من‌کارت با پرداخت موبایلی در آینده نزدیک/ در ۱۰ سال گذشته ۵ میلیون من‌کارت توزیع شده است

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری مشهد،گفت: در راستای توسعه سرویس های شهر هوشمند،«من کارت» جمع آوری و کیف پول الکترونیک موبایلی جایگزین آن می شود.

مطالب پر بازدید آرشیو