دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

فناوري‌هاي دیجیتال

امکان لمس واقعی اشیا در صفحات جدید موبایل

ممکن است حس کردن اشیا از طریق صفحات لمسی هنوز یک رویا باشد اما نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که فناوری های جدید ممکن است به شما اجازه دهد یک شی را از طریق صفحه لمسی خود احساس کنید.

ماموریت رئیس مجلس به کمیسیون انرژی برای پیگیری مشکل پیش آمده در سامانه هوشمند سوخت

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پیگیری ها در خصوص اتفاق رخ داده در سامانه هوشمند سوخت آغاز شده و رییس مجلس شورای اسلامی نیز ماموریت پیگیری این موضوع را به کمیسیون انرژی داده است.

پی‌پل به دنبال خرید شبکه اجتماعی پینترست

به نظر می‌رسد که شرکت پی‌پل (PayPal) این روزها در حال رایزنی برای خرید شبکه اجتماعی پینترست (Pinterest) است.

درگاه SD مک‌‌بوک پرو جدید از UHS-II با سرعت حداکثر ۲۵۰ مگابایت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند

اپل تأیید کرده است که کارت‌خوان SD در هر دو مدل مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ از استاندارد UHS-II با سرعت ۲۵۰ مگابایت بر ثانیه پشتیبانی می‌کنند.

فیس‌بوک تغییر نام می‌دهد

سایت Verge به نقل از منابع آگاه خبر داد شرکت شبکه اجتماعی فیس بوک قصد دارد نامش را تغییر داده و هفته آینده نام جدیدی را اعلام کند.

گزارشی جدید اسپیت تست؛ سرعت اینترنت ثابت و موبایل در جهان دوباره رشد کرد

طبق اطلاعات اسپید تست، سرعت اینترنت ثابت و موبایل جهان در سپتامبر ۲۰۲۱ میلادی نسبت به ماه های قبل رشد کرده است. همچنین جایگاه ایران در رده بندی اینترنت موبایل شاهد ۹ پله رشد بوده است.

اینترنت بی‌کیفیت، تهدیدی برای اقتصاد

درحالی که امروزه اینترنت و بسیاری از این شرکت‌ها ستون اصلی اقتصاد مدرن را تشکیل می‌دهند و میلیاردها مصرف‌کننده و میلیون‌ها کسب‌وکار کوچک به ابزارهای ارتباطی برای زندگی روزمره متکی هستند، فراوانی زیاد مشکلات امنیتی و قطع سرویس‌ها نشان می‌دهد که شرکت‌های صنعت فناوری، این موضوع را جدی نمی‌گیرند.

با غیر فعال کردن ویژگی امنیتی جدید ویندوز ۱۱، عملکرد و کارایی آن افزایش می‏‌یابد

ویژگی‌های امنیتیِ جدید ویندوز ۱۱، عملکرد و کارایی انواع رایانه‌های شخصی را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

آغاز آزمایش قابلیت اشتراک‌گذاری پست‌های فیسبوک در اینستاگرام

فیسبوک قبلا قابلیتی برای اشتراک‌گذاری استوری‌ها و ریلزهای اینستاگرام در فیسبوک معرفی کرده بود. این شرکت اکنون در حال آزمایش نقطه مقابل این قابلیت است تا پست‌های فیسبوک را در شبکه اجتماعی اینستاگرام منتشر کند.

شناسایی ۴۶ اثر مضر شبکه‌های اجتماعی توسط دانشمندان استرالیا/ اضطراب و خودکشی در صدر

دانشمندان با مروری بر ۵۰ مطالعه که از سال ۲۰۰۳ صورت گرفته هشدار می‌دهند، ۴۶ اثر مضر در ارتباط با استفاده از رسانه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و اینستاگرام وجود دارد.

مطالب پر بازدید آرشیو