یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

فناوري‌هاي دیجیتال

وزير ارتباطات: طرح طبقه‌بندي اينترنت در دستور کار است

زمزمه‌های طرح صیانت اگرچه مدتی است در فضای رسمی و نهادهای نظارتی مسکوت مانده، اما همچنان برای مردم عادی و کسب‌وکارها مترادف دلهره و اضطراب از عواقب و پیامدهایی است که گمان می‌رود جریان آزاد اطلاعات و ارتباطات را مختل کند.

اینستاگرام قابلیت کنترل حساب کاربران نوجوان را فعال کرد

اینستاگرام ابزارهای نظارتی والدین بر حساب های کاربری نوجوانان را انگلیس و ایرلند ارائه کرد.

پایان رسمی مرورگر اینترنت اکسپلورر

مایکروسافت پس از ۲۷ سال قصد دارد قدیمی‌ترین مرورگر اینترنت یعنی اکسپلورر را بازنشسته کند.

تشخیص بیماری شایع قلبی با قابلیت جدید اپل واچ

شرکت اپل سیستم عامل جدید ساعت هوشمند «اپل واچ» را معرفی کرده است که با نظارت بر ضربان قلب و تشخیص به‌موقع ریتم نامنظم می‌تواند عامل نجات کاربران از مرگ شود.

آغاز به‌کار رسمی در توییتر فیلترشده؛ وزیر ارتباطات بالاخره کوتاه آمد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که در ۹ ماه زمان وزارتش در توییتر حضور نداشت و علتش را خط قرمز بودن پلتفرم‌هایی که طبق قانون جمهوری اسلامی فیلتر شده‌اند عنوان کرده بود، در نهایت برای تعاملات بین‌المللی به این شبکه اجتماعی فیلترشده پیوست.

"همیشه رایگان" از شعار تلگرام حذف می‌شود

اگر اپلیکیشن تلگرام را اکنون دانلود کنید با عبارت "تلگرام برای همیشه رایگان است. بدون تبلیغات. بدون هزینه اشتراک. " روبرو می شوید اما ظاهرا این شعار به زودی حذف خواهد شد.

زارع‌پور از خط قرمز و شروط وزارت ارتباطات برای افزایش قیمت اینترنت خبر داد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تعرفه‌های اینترنت از سال ۱۳۹۵ تاکنون با وجود چند برابر شدن قیمت‌ها، ثابت مانده، گفت: اپراتورها معتقدند که امکان توسعه خدمات را ندارند زیرا درآمدها آن‌ها ثابت مانده و هزینه‌ها چند برابر شده بنابراین خواستار افزایش تعرفه هستند که وزارت ارتباطات فعلا با درخواست آن‌ها موافقت نکرده البته اجازه حذف بسته‌هایی که بهای آن‌ها کمتر از کف قیمت بوده‌، صادر شده است.

درخواست نمایندگان مجلس از وزارت ارتباطات: اینترنت کاربران کم‌مصرف را رایگان کنید

گروهی از نمایندگان مجلس در جلسه با مدیران وزارت ارتباطات از این وزارتخانه خواسته‌اند تا دست‌کم اینترنت کاربرانی را که در ماه کمتر از دو گیگ مصرف دارند، ارزان یا رایگان کنند.

تبلت و موبایل جایگزین قلم و کاغذ در کنکور می‌شوند

رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در آزمون‌های سراسری بدون کاغذ و الکترونیکی که از سال ۱۴۰۳ اجرایی خواهند شد، تلفن همراه، تبلت و رایانه جایگزین قلم و کاغذ می‌شوند.

صعود شش رتبه‌ای سرعت اینترنت موبایل

میانه سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران در ماه مارس ۲۰۲۲، به ۲۴.۹۰ مگابیت‌برثانیه رسیده و ایران را در جایگاه ۷۴ از میان ۱۴۱ کشور قرار داده که شش پله بالاتر از ماه گذشته است.

مطالب پر بازدید آرشیو