دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

فناوري‌هاي دیجیتال

انتقاد نماینده ایرانشهر از آنتن‌دهی اینترنت در سیستان و بلوچستان

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس می‌گوید که دانش‌آموزان در سیستان و بلوچستان برای شرکت در کلاس مجازی یا در امتحانش در فصل سرما و گرما به مرتفع‌ترین نقطه استان می‌رود تا شاید بتواند به اینترنت و آنتن برسد.

اتفاق نظر نمایندگان مجلس برای داشتن قانون در فضای مجازی

رئیس کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی، با بیان اینکه اغلب نمایندگان اتفاق نظر دارند که باید در رابطه با فضای مجازی قانون داشته باشیم و هیچکس مخالف آن نیست و اگر سندیکا و کارشناسان نظری دارند، می‌توانند به‌صورت مکتوب به دبیرخانه کمیسیون مشترک ارائه کنند تا به کمیته‌ها برای اعمال نظر داده شود. ما در آغاز کار هستیم و نظرات را در جزئیات اعمال و پیشنهادات را مطرح خواهیم کرد و در این رابطه مردم نباید نگران باشند.

ادامه کندی سرعت توییتر تا پاکسازی کامل محتوای غیرمجاز

روسیه سرعت توییتر در دستگاه‌های قابل حمل را تا زمانی که همه محتوای غیرمجاز در این شبکه اجتماعی حذف نشود، آهسته نگه خواهد داشت.

نسل دوم به نفع نسل چهار و پنج کنار می‌رود

معاون امور رادیویی رگولاتوری از کم شدن سهم فناوری‌های قدیمی موبایل و توسعه فناوری‌های جدید ملموس در جهان خبر داد، همانطور که تاکنون در کشورهایی مانند کره جنوبی و مالزی، ۲G از سبد فناوری‌های موبایلی خارج شده و جای خود را به فناوری‌های بالاتر مثل ۴G و ۵G داده است.

طرح هوشمندسازی شهر رونمایی شد/شهرهای هوشمند رتبه‌بندی می‌شوند

در حاشیه نخستین رویداد ملی شهر هوشمند از سه دستاورد مرکز تحقیقات شهر هوشمند رونمایی شد.

کمیته ملی شهر هوشمند تشکیل شد

رییس مرکز تحقیقات شهر هوشمند ایران از ایجاد کمیته ملی شهر هوشمند خبر داد.

اینستاگرام امکان اضافه کردن موسیقی به پست‌های فید را آزمایش می‌کند

در حالیکه بسیاری از کاربران اینستارگرام امکان اضافه کردن موسیقی به استوری را در اختیار دارند، این پلتفرم در حال آزمایش قابلیت اضافه کردن موسیقی به پست‌های فید است.

شبکه ملی اطلاعات در ۸ ماه اخیر پیشرفتی نداشت

معاون مرکز ملی فضای مجازی درباره آخرین وضعیت عملیاتی سازی شبکه ملی اطلاعات گفت: ابر پروژه شبکه ملی اطلاعات در ۸ ماه گذشته پیشرفت قابل توجهی نداشته است.

شاپرک اعلام کرد: اخذ ای‌نماد برای پذیرندگان پرداخت یارها از سوم آذر اجباری می‌شود

شاپرک با ارسال پیامی به شرکت‌های پرداخت یار اعلام کرد که از روز چهارشنبه سوم آذر اخذ نماد اعتماد الکترونیکی برای پذیرندگان پشتیبانی شده الزامی است.

با برگزاری کنفرانسی از سوی پژوهشگاه ICT محقق می‌شود بررسی شبکه ملی اطلاعات و هوشمندسازی در بهمن ماه

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از برگزاری سیزدهمین کنفرانس علمی فرماندهی و کنترل ایران (C۴I) با شعار "فرماندهی و کنترل، فناوری‌های نو، پیشرفت ملی" در بهمن ماه سال جاری خبر داد.

مطالب پر بازدید آرشیو