دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

فناوري‌هاي دیجیتال

اتحاد جدید برضد اینترنت ماهواره‌ای استارلینک!

پروژه اینترنت ماهواره‌ای استارلیک قرار است اینترنت نامحدود و پر سرعت را به سراسر جهان برسد، اما به نظر می‌رسد اکنون جامعه ستاره شناسان قصد دارد تا اتحاد بزرگی را برضد این پروژه سازماندهی کند.

امکان حذف دسته جمعی به اینستاگرام اضافه شد

اینستاگرام با عرضه قابلیت حذف دسته جمعی، حذف پستها، اظهارنظرها و فعالیت دیگر از این پلتفرم را راحت تر کرد.

زارع‌پور: اپراتورها می‌خواهند کم‌کاری‌های خود را به گردن وزارت ارتباطات بیاندازند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: عدم توسعه زیرساخت‌ها، دلیل اصلی کندی اینترنت در کشور است. ما مشکلی برای تامین پهنای باند نداریم و اگر برخی اپراتورها به این نکته اشاره می‌کنند، قصد دارند کم‌کاری‌های خود را به گردن وزارت ارتباطات بیندازند.

فناوری تشخیص چهره و چالش های امنیتی نوظهور

شرکت های بزرگ فناوری با توسعه تکنولوژی تشخیص چهره، به حجم عظیمی از داده های هویتی از صورت کاربرانشان دست یافته اند. این امر می تواند مخاطرات بیشماری در بر داشته باشد.

شرکت های فناوری باید به قربانیان کلاهبرداری آنلاین غرامت دهند

یکی از قانونگذاران انگلیسی معتقد است شرکت های بزرگ فناوری با پلتفرم های آنلاین حاوی تبلیغات کلاهبردارانه، باید خسارت کاربران را بازپرداخت کنند.

عضو کمیسیون مشترک: بررسی طرح صیانت به سال آینده موکول شد

عضو کمیسیون مشترک اعلام کرد جلسات این کمیسیون تا پایان سال دیگر تشکیل نشده و بررسی طرح صیانت به سال آینده موکول خواهد شد. این در حالی است که جلسه امروز کمیسیون مشترک به علت شیوع کرونا در مجلس تعطیل شد.

توسعه تست کرونا مبتنی بر دوربین گوشی‌های هوشمند که دقتی اندازه آزمایش PCR دارد

دانشمندان تست کرونا بسیار دقیقی را توسعه داده‌اند که تنها به کیت با فناوری سطح پایین و یک موبایل نیاز دارد و می‌تواند به عنوان جایگزینی سریع‌تر و ارزان‌تر برای آزمایش PCR مورد استفاده قرار بگیرد.

با ایموجی‌های جدید آی‌اواس ۱۵.۴ آشنا شوید

اپل ساعاتی پیش عرضه نسخه بتای عمومی‌ آی او اس ۱۵.۴ – iOS ۱۵.۴- را آغاز کرد و کاربران برنامه بتای این شرکت می‌توانند این به‌روزرسانی را دریافت کنند.

آغاز دسترسی ۲۵۰ روستا به اینترنت پرسرعت ایرانسل توسط وزیر ارتباطات

وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، در آیین رونمایی از دسترسی ۱۰۰۰ روستا به شبکۀ ملی اطلاعات، از ایرانسل برای توسعه ارتباطات روستایی تقدیر کرد.

اسکای‌روم و مدیریت ترافیک برای پایداری سیستم‌ها در دوران کرونا

پلتفرم اسکای‌روم برای مدیریت ترافیک و پایداری سیستم‌ها، پهنای باند مصرفی و کیفیت اینترنت مورد استفاده کاربران را با ویدئو یا تصویری که دریافت می‌کنند، به صورت هوشمند و نیمه‌هوشمند تطبیق می‌دهد.

مطالب پر بازدید آرشیو