سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

فناوري‌هاي دیجیتال

مقابله فیس بوک با دستور قضایی فروش اینستاگرام و واتس اپ

فیس بوک روز گذشته از یک قاضی خواست تا در حکم خود در مورد پرونده ضدانحصار این شرکت تجدیدنظر کند تا فیس بوک مجبور به فروش واتس اپ و اینستاگرام نشود.

پیام‌رسان واتس‌اپ مجددا در ایران و در دیگر مناطق در دسترس قرار گرفت

با گذشت بیش از پنج ساعت از زمانی که سرویس‌های فیس‌بوک،‌ اینستاگرام و واتس‌اپ با قطعی مواجه شده بودند، اکنون این سرویس‌ها مجددا در حال برقراری هستند.

ابهام در تعرفه استفاده از پیام‌رسان‌‌های داخلی/ نرخ یک‌سوم یا یک‌پنجم قیمت اینترنت برای کاربران محاسبه می‌شود؟

مجلس امسال تعرفه استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی را یک‌پنجم اینترنت تصویب کرده است اما مصوبه قبلی وزارت ارتباطات تعرفه استفاده از پیام‌رسان داخلی را یک‌سوم قیمت اینترنت می‌داند. معاون وزیر هم حتی پس از قانون جدید، بر تعرفه قبلی تاکید دارد. اما کدام تعرفه معیار عمل است؟

در مقاله ای با مشارکت ایران بررسی شد؛ چرا شهرهای هوشمند برای توسعه بسیار مهم هستند

شاخه آسیا و اقیانوسیه برنامه توسعه سازمان ملل (سایت UNDP)، مقاله ای با عنوان «چرا شهرهای واقعاً هوشمند برای توسعه بسیار مهم هستند» را که با مشارکت ایران تهیه شده است، منتشر کرد.

طراحی ساختارهای شهر هوشمند با تاکید بر اینترنت اشیاء

یک شرکت دانش‌بنیان با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی موفق به طراحی و ارائه تجهیزات و ساختارهای هوشمند شهری با تاکید بر اینترنت اشیاء، یکپارچگی و هوشمندسازی شهر و خانه‌های هوشمند در کشور شد.یک شرکت دانش‌بنیان با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی موفق به طراحی و ارائه تجهیزات و ساختارهای هوشمند شهری با تاکید بر اینترنت اشیاء، یکپارچگی و هوشمندسازی شهر و خانه‌های هوشمند در کشور شد.

تداوم تخلفات مالک اینستاگرام برای فیس‌بوک کسب سود مهم‌تر از مقابله با نفرت‌پراکنی است

افشاگر تخلفات شرکت فیس‌بوک روز گذشته این شبکه اجتماعی را به بی‌توجهی به تداوم فزاینده نفرت‌پراکنی متهم کرد و گفت: کسب سود برای آن از هر چیزی مهم‌تر است.

موتور جستجوی گوگل دیگر از اینترنت اکسپلورر ۱۱ پشتیبانی نمی‌کند

موتور جستجوی گوگل از امروز از مرورگر اینترنت اکسپلورر ۱۱ پشتیبانی نمی‌کند. با این حساب، پایان عصر مرورگری که اولین بار با ویندوز ۸.۱ منتشر شد و حالا جای خود را به مایکروسافت اج داده، رقم خواهد خورد.

وزیر ارتباطات کندی اینترنت را پذیرفت

عیسی زارع‌‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به پیامک یکی از کاربران که از کیفیت اینترنت شکایت کرده بود، مشکلات در شبکه زیرساخت را پذیرفت و وعده به بهبود کیفیت اینترنت داد.

تسلا از بحران کمبود تراشه جان به در برد

علیرغم تشدید بحران کمبود تراشه در جهان که باعث مشکلاتی در زمینه تولید انواع خودرو شده، تسلا کماکان توانسته فروش خود را افزایش دهد.

تیک تاک پردرآمدترین اپلیکیشن در فصل سوم ۲۰۲۱ شد

با آغاز همه‌گیری ویروس کرونا و خانه‌نشینی مردم آمار نصب برنامه‌ها افزایش یافت، اما حالا که شمار زیادی از مردم واکسن زده‌اند و سخت‌گیری‌ها تا حدی کمتر شده، آمار نصب دو پلتفرم گوگل پلی و اپ استور هم در فصل سوم ۲۰۲۱ به ترتیب ۱.۲ و ۲.۱ درصد افت داشته اما درآمد آن‌ها همچنان صعودی است. در این میان تیک‌تاک پردرآمدترین برنامه و پابجی پردرآمدترین بازی در این پلتفرم‌ها بوده‌اند.

مطالب پر بازدید آرشیو