جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

ارتباطات

وزیر ارتباطات: برنامه‌ داریم مردم با فیبرنوری سرعت‌های چندگیگی را تجربه کنند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برنامه ما این است که در چهار سال آینده، به تک‌تک خانه‌های مردم، فیبر نوری ببریم و پروژه فیبر در منزل را اجرا کنیم که مردم سرعت‌های چندگیگی را تجربه کنند.

توضیح مایکروسافت برای کاهش ۴۰ درصدی حجم به‌روزرسانی ویندوز ۱۱

مایکروسافت به‌منظور کاهش پهنای باند شبکه خود، از فناوری جدید فشرده‌سازی برای کاهش حجم به‌روزرسانی‌ها در ویندوز ۱۱ استفاده می‌کند.

سیم‌کارت‌های به‌نامتان را شناسایی و اضافی‌ها را مسدود کنید

محدودیت ۱۰ سیم‌کارت برای هر شخص حقیقی و سوءاستفاده از سیم‌کارت‌هایی که در اختیار مالک نیست، کاربران را ملزم می‌کند از تعداد سیم‌کارت‌هایی که در هر اپراتور به نامشان ثبت شده، آگاهی داشته باشند و نسبت‌به مسدودسازی سیم‌کارت‌هایی که آنها مطلع نیستند، اقدام کنند.

۲ مرکز مخابراتی توسعه می یابد

عملیات کابل برگردان با هدف توسعه شبکه کابل در مراکز مخابرات دانشگاه و فیروزکوه از تاریخ ۱۹ مهر ماه آغاز می شود.

خط تولید سیم‌کارت بومی راه‌اندازی شد

با راه‌اندازی خط تولید بومی، سیم‌کارتی در اختیار مشترکان ایرانسل قرار می‌گیرد که مراحل طراحی، تولید و اجرای سیستم‌عامل آن، کاملاً در داخل کشور انجام شده است.

چارچوب موافقتنامه سطح خدمات در اپراتورها چیست؟

ضوابط و چارچوب موافقتنامه‌های سطح خدمات (SLA) یک قرارداد دوجانبه بین خدمت‌دهنده و خدمت‌گیرنده، با هدف تضمین کیفیت خدمات است و اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات علاوه بر الزام قانونی مصوبات، سعی می‌کنند این چارچوب را رعایت کنند و کاربران نیز در حساب کاربری خود می‌توانند سرعت و کیفیت سرویس خود را اندازه‌گیری کرده و در صورت وجود مشکل نسبت به ثبت ثبت درخواست و شکایت از طریق سایت اپراتور اقدام کنند.

مرکز مخابرات شهید عاطف توسعه می یابد

عملیات کابل برگردان با هدف توسعه شبکه کابل در مرکز مخابرات شهید عاطف از تاریخ ۱۱ مهر ماه آغاز می شود.

تعرفه تماس و پیامک رومینگ اپراتورها چند است؟

هنگام سفر به کشورهای خارجی، برقراری ارتباط با ایران می‌تواند به دو شیوه خرید سیم‌کارت کشور مقصد یا استفاده از سرویس رومینگ سیم‌کارت‌های ایرانی انجام شود، اما ناآگاهی از نحوه استفاده از این سرویس می‌تواند هزینه‌های بالایی را برای کاربران بتراشد.

مراقب این تماس‌های مشکوک باشید

چند سالی می‌شود که موضوع تماس شماره‌های خارجی و ناشناس، بویژه با پیش‌شماره کشورهای کوچک آفریقایی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. به تازگی نیز تعداد این تماس‌ها افزایش یافته و گزارش‌ها حاکی از نگرانی مشترکان تلفن همراه از این موضوع است.

مسدودسازی بیش از ۳۵۵هزار شماره شخصی چطور جلوی دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را بگیریم؟

کاربران برای جلوگیری از دریافت پیامک‌های تبلیغاتی می‌توانند از سامانه ۱۹۵ یا شماره‌گیری کد #۸۰۰* استفاده کنند و طبق آخرین آمار، تاکنون بیش از ۳۵۵ هزار شماره شخصی دلیل مزاحمت‌های پیامکی مسدود شده است.

مطالب پر بازدید آرشیو