شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

ارتباطات

توسط کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات؛ تعرفه ارائه خدمات تلفن ثابت در دفاتر پیشخوان تصویب شد

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تعرفه ارائه خدمات تلفن ثابت در دفاتر پیشخوان خدمات دولت و دفاتر ICT روستایی و نیز دفاتر فروش حضوری اپراتورهای تلفن ثابت را به روزسانی و تصویب کرد.

درآمد ماهانه هر خط تلفن ثابت ۶۴۰۰ تومان است/ ۲۱ هزار تومان در ماه برای نگهداری هر خط هزینه می‌شود

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران گفت: در شرایطی که تعرفه‌های مخابراتی مربوط به ۱۲ سال پیش است، راه‌اندازی و فروش تلفن ثابت اساساً برای مخابرات توجیه اقتصادی ندارد.

هوشمندسازی در اولویت برنامه های تحقیق و توسعه همراه اول

علیرغم مدت کوتاهی که از تأسیس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول می گذرد، این مرکز توانسته اقدامات قابل توجهی را در زمینه های بومی سازی، پایلوت فناوری های جدید و توسعه اکوسیستم نوآوری در صنعت ارتباطات کشور انجام دهد.

ریزمکالمات تلفن را چطور می‌توان دریافت کرد؟

خلاصه کارکرد شامل ریزمکالمات شهری، بین شهری، بین‌الملل، شبکه هوشمند و موبایل تلفن‌های شهری را می‌توان از پرتال شرکت مخابرات ایران دریافت کرد.

کاهش انحصار مخابرات با اعطای پروانه اپراتوری به شهرداری و وزارت نیرو

اعطای پروانه اپراتوری برای شهرداری و وزارت نیرو به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات دولت سیزدهم سپرده شد. این پروانه قرار است باعث کاهش انحصار مخابرات در این بازار و توسعه شبکه فیبر نوری و در نهایت، افزایش کیفیت اینترنت ثابت کاربران شود.

با همکاری رگولاتوری و مرکز ملی رقابت؛ دستورالعمل صورتحساب تلفن ثابت تدوین شد

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از همکاری با مرکز ملی رقابت برای تدوین دستورالعمل صورتحساب تلفن ثابت خبر داد.

چند نفر اپراتور خود را عوض کردند؟

طبق آخرین آمار اعلامی، از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان خردادماه، ۲۶ هزار و ۸۵۵ ترابرد تکمیل شده است و مشترکان این اپراتورها با حفظ شماره خود توانستند از خدمات اپراتور دیگری استفاده کنند.

چه زمانی از خط تلفن مشترک بدهکار سلب امتیاز می‌شود؟

اپراتورهای تلفن همراه می‌توانند در بازه‌های زمانی حداقل یک‌ماهه صورتحساب مشترکان را صادر کنند و پس از پایان مهلت پرداخت تعیین‌شده، ابتدا خط مشترک بدهکار به مدت حداقل دو هفته یک‌طرفه می‌شود و اگر مشترک پس از اطلاع‌رسانی مجدد اپراتور و مهلت یک ساله بدهی خود را پرداخت نکند، دارنده پروانه می‌تواند خط تلفن مشترک را به‌طور کامل تخلیه و امتیاز آن را از مشترک سلب کند.

بیش از ۳۵۴ هزار شماره شخصی ارسال پیامک مسدود شد

طبق آخرین آمار، تا کنون بیش از ۳۵۴ هزار شماره شخصی دلیل مزاحمت‌های پیامکی مسدود شده است.

نحوه اعتراض نسبت‌ به صورت‌حساب تلفن ثابت

مالک یا مستاجر تلفن ثابت برای دریافت صورت‌حساب به‌روز میان‌دوره و پایان‌دوره خود می‌تواند از طریق پورتال شرکت مخابرات ایران مراجعه کرده و درصورت شکایت نسبت به ریز صورت‌حساب تماس‌های خود به تکمیل فرم حضوری اقدام کند.

مطالب پر بازدید آرشیو