دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رویدادهای بين الملل

السالوادور اولین کشور جهان که بیت کوین را به عنوان پول رایج پذیرفت

نایب بوکل رئیس جمهور السالوادور از ارسال لایحه ای به پارلمان این کشور خبر داد که بر اساس آن السالوادور به اولین کشور جهان مبدل می شود که بیت کوین را به عنوان پول رایج می پذیرد.

واکسن چین برای استفاده اضطراری در کودکان تأیید شد

رئیس شرکت زیست‌دارویی سینوواک در پکن گفت: چین استفاده اضطراری از واکسن کرونای سینوواک را برای افراد بین ۳ تا ۱۷ سال تصویب کرده است.

کمبود جهانی تراشه می‌تواند باعث افزایش قیمت برخی دستگاه‌های الکترونیکی شود

معضل کمبود جهانی تراشه در حال حاضر صنایع مختلفی از جمله تولید گوشی‌های هوشمند،‌ سیستم‌های کامپیوتری و حتی خودروسازی را تحت تاثیر قرار داده است. به نظر می‌رسد این مشکل می‌تواند در برخی بازارها باعث افزایش قیمت دستگاه‌هایی همچون رایانه‌های شخصی، گوشی‌های موبایل و حتی لوازم خانگی شود.

مرگ ماهانه ۱۰۰ زن باردار در برزیل بر اثر کرونا

براساس آمار دولت برزیل، بیش از صد زن باردار هر ماه در اثر کووید ۱۹ جان می‌بازند که این رقم بیش از دو برابر سال گذشته است.

وابستگی انگلیس به روسیه برای پرتاب ماهواره های مخابراتی

راکت روسی سایوز ۳۶ ماهواره مخابراتی و اینترنتی انگلیس را از مرکز فضایی روسیه در شرق دور به فضا فرستاد. علت این امر وابستگی انگلیس در زمینه پرتاب ماهواره به کشورهای دیگر از جمله روسیه است.

در آمریکا؛ جوانان دریافت کننده واکسن های فایزر و مدرنا دچار مشکل قلبی شدند

تعدادی از نوجوانان و جوانان آمریکایی پس از دریافت دوز دوم واکسن های ساخته شده با فناوری mRNA با مشکلات قلبی روبرو شده اند.

درخواست دولت هند از شبکه های اجتماعی برای سانسور کرونای هندی

دولت هند از شبکه های اجتماعی درخواست کرده از هرگونه اشاره و بیان مطالب گوناگون در مورد نسخه هندی ویروس کرونا خودداری کنند.

نمایشگاه الکامپ ١۴٠٠، تیرماه برگزار می‌شود

نظام صنفی رایانه‌ای تهران اعلام کرد: بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی «الکامپ» که سال گذشته به دلیل شیوع کرونا لغو شد، تیر ماه امسال برگزار می‌شود.

دنیا ممکن است برای رسیدن به ایمنی گله‌ای ۲ یا ۳ سال زمان لازم داشته باشد

متخصص ارشد بیماری‌های تنفسی چین گفت: ممکن است دنیا برای رسیدن به ایمنی گله‌ای در برابر کووید ۱۹ دو یا سه سال زمان نیاز داشته باشد.

کرونا یک بار دیگر در برزیل جهش کرد

مقامات برزیلی از شناسایی یک گونه جدید جهش کرده از ویروس کرونا در این کشور خبر داده اند. این گونه جدید ویروس کرونا نیز کاملا مسری است.

مطالب پر بازدید آرشیو