دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رویدادهای بين الملل

گوگل چه بلایی سر کاربران ایرانی آورده است؟

یک کارشناس فناوری اطلاعات درباره مشکل جدید کابران ایرانی در دسترسی به سرویس‌های گوگل گفت: تحریم جدیدی رخ نداده، اما گوگل روش شناسایی مکان کاربران را تغییر داده و به همین دلیل سرویس‌هایش برای کاربران ایرانی که به‌دلیل تحریم‌های آمریکا با وی‌پی‌ان در دسترس بوده، مسدود شده است.

نگاهی به تبادل علم و فناوری در سند راهبردی ایران و چین/ یک ظرفیت منحصربفرد برای گسترش زیست‌بوم دانش‌بنیان و خلّاق

حتی زمانی که تحریم‌ها به شدت امروز نبود و حتی در دوران قبل از انقلاب، نهادها و شرکت‌های غربی به هیچ عنوان قائل به انتقال فناوری و نوآوری به ایران نبودند چرا که فناوری باعث درآمدزایی، ایجاد ارزش افزوده و سرعت گرفتن رشد نوآوری می‌شود. اما چینی‌ها برخلاف آن‌ها در انتقال دانش و فناوری گشاده‌دستی دارند.

واکسیناسیون سیار کرونا در چین با استفاده از اتوبوس‌های ویژه

چین با هدف مصون سازی عمومی سریع در این کشور در برابر ویروس کرونا تعدادی اتوبوس را برای تزریق سیار واکسن در نظر گرفته است.

توضیحات وزیر ارتباطات درباره سند همکاری با چین در حوزه فضای مجازی

وزیر ارتباطات در خصوص سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات توضیح داد.

افزایش ابتلا به کرونا با غلظت بیشتر گرده‌های هوا

محققان در بررسی اخیر خود دریافتند، غلظت‌های بالاتر گرده‌های موجود در هوا با افزایش میزان عفونت کووید ۱۹ مرتبط است.

محققان: باز کردن پنجره در کاهش شیوع کرونا تأثیر دارد

متخصص بهداشت کودک در دانشگاه لیورپول می‌گوید: باز کردن پنجره‌ها در کاهش شیوع کووید ۱۹ بسیار موثرتر از وادار کردن کودکان به استفاده از ماسک است.

تولد نوزادی با پادتن کووید-۱۹ از مادری که واکسن مدرنا زده بود

اولین نوزاد با پادتن ویروس کرونا از مادری که در دوران بارداری واکسن مدرنا دریافت کرده بود در فلوریدا آمریکا به دنیا آمد.

مهلت ثبت نام در مسابقات ملی مهارت فناوری اطلاعات تمدید شد

سازمان فناوری اطلاعات ایران از تمدید مهلت ثبت‌نام در نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در رشته های مرتبط با فناوری اطلاعات خبر داد.

رکورد سرعت شبکه‌های نسل پنجم در کره جنوبی شکسته شد

محققان کره‌ای موفق شدند با استفاده از فرکانس‌های مخابراتی شبکه‌های نسل پنجم رکورد سرعت جدیدی را برای انتقال داده از طریق شبکه‌های نسل پنجم ثبت کنند.

«نوآوری در آینده سالمندان با ICT » به چالش کشیده می شود

رویداد مجازی «ایجاد آینده‌ای روشن‌تر برای افراد مسن از طریق نوآوری در ICT» با هدف حل چالش های سالمندان، با همکاری اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی و ائتلاف جهانی پیری برگزار می شود.

مطالب پر بازدید آرشیو