چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رویدادهای بين الملل

ایران رئیس کمیته مدیریت جامعه مخابراتی آسیا و اقیانوسیه شد

احمد رضا شرافت نامزد معرفی شده از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، به ریاست کمیته مدیریت جامعه مخابراتی آسیا و اقیانوسیه (APT) برگزیده شد.

نشست تجاری آنلاین هفته فناوری ایران

صندوق نوآوری و شکوفایی با مشارکت مرکز توسعه صادرات و تبادل فناوری ریتون، نشست تجاری آنلاین هفته فناوری ایران را برگزار میکند.

مذاکره دیپلمات‌های سایبری برای ساختن آینده اینترنت جهانی

چشم‌اندازهای متناقضی برای آینده اینترنت جهانی به‌طور اجتناب‌ناپذیری با یکدیگر برخورد می‌کنند و دیپلمات‌های سایبری مجبور به مذاکره در مورد این گزینه‌های دشوار و ساختن آینده فضای سایبری هستند.

به‌روزرسانی سیسکو برای آسیب‌پذیری‌های شناسایی‌شده منتشر شد

سیسکو به‌روزرسانی امنیتی را برای رفع چندین ‫آسیب‌پذیری که Cisco Security Manager را تحت تاثیر قرار می‌دهد و امکان اجرای کد از راه دور را فراهم می‌آورد، منتشر کرد.

جیتکس ۲۰۲۰ در سایه کرونا برگزار شد

چهلمین دوره نمایشگاه جیتکس دوبی که به‌دلیل شیوع کرونا یک بار به تعویق افتاده بود با رعایت پروتکل‌های سلامت در مرکز تجارت جهانی دوبی برگزار شد.

همایش بزرگ بین‌المللی تجاری ایران و اورپا به صورت اینترنتی برگزار خواهد شد

این همایش توسط سازمان توسعه تجارت ایران با همکاری مرکز بین المللی تجارت (ITC) و حمایت اتحادیه اروپا و همچنین با سخرانی نماینده سازمان نظام صنفی رایانه‌ای برگزار خواهد شد.

به صورت کاملا مجازی؛ سمپوزیوم بین المللی مخابرات از ۲۵ آذرماه آغاز می شود

رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به برگزاری مجازی سمپوزیوم بین المللی مخابرات، از ارائه ۵۳ مقاله و برگزاری ۵ کارگاه با موضوع آخرین رویدادها و دستاوردهای این حوزه در این کنفرانس خبر داد.

طرح مایکروسافت برای دسترسی همه دستگاه‌های دنیا به ویندوز

مایکروسافت طرح‌هایی مبنی بر «ویندوز در همه جا» و «رایانه شخصی ابری» یا همان Cloud PC را پیش می‌برد تا بر اساس آن هر مدل سیستم حتی دستگاه‌های ساخت شرکت اپل هم قالیت دسترسی از راه دور به دسکتاپ‌های ویندوز و نرم افزارهای مربوطه را داشته باشند.

فضای رایگان سرویس‌های گوگل به ۱۵ گیگابیت محدود می‌شود

گوگل روز گذشته تغییرات بزرگی را در سیاست‌های خود برای ذخیره سازی داده در فضای رایانش ابری اعمال کرد و بر این اساس توضیح داد از تابستان سال آینده فضای رایگان این شرکت برای ذخیره فایل‌ها، عکس‌ها و فیلم‌ها به ۱۵ گیگابایت محدود خواهد شد.

۲۰ شرکت دانش‌بنیان ایران در نمایشگاه جیتکس ۲۰۲۰ شرکت می کنند

چهلمین دوره نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک خاورمیانه موسوم به «GITEX» از تاریخ ۱۶ تا ۲۰ آذرماه جاری در کشور امارات برگزار می‌شود و ۲۰ شرکت دانش‌بنیان‌ ایرانی در بخش «Future Stars» نمایشگاه جیتکس شرکت می کنند.

مطالب پر بازدید آرشیو