دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رویدادهای بين الملل

ویروس کرونا عمدتا از طریق هوا منتقل می‌شود، ماسک زدن را جدی بگیرید

بررسی‌های جدید محققان براساس شواهد و دلایل محکم علمی نشان می‌دهد که ویروس کرونا عمدتا از طریق هوا منتقل می‌شود. این محققان تاکید می‌کنند اگر ماسک مناسب مورد استفاده قرار نگیرد،‌ حتی فاصله اجتماعی ۲ تا ۶ متر هم جوابگو نخواهد بود.

تاریخ رونمایی محصولات جدید اپل مشخص شد

شرکت اپل اعلام کرد ۲۰ آوریل برابر با ۳۱ فروردین رویداد ویژه ای برگزار می کند که پیش بینی می شود طی آن مدلهای جدید آی پد پرو و سایر محصولات این شرکت در آستانه کنفرانس سالانه طراحان اپل در ژوئن رونمایی شوند.

آیا سفر در زمان واقعا امکان‌پذیر است؟

سفر در زمان وجود خارجی ندارد. اما آیا می‌تواند وجود داشته باشد؟ برای تهیه مقاله زیر، نظر برخی از فیزیک‌دانان پرسیده شده است.

مهلت ثبت‌نام غرفه‌داران نمایشگاه "اینوتکس" تمدید شد

دبیرخانه اینوتکس ۲۰۲۱ رسما اعلام کرد که مهلت ثبت نام غرفه داران در دهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری تا ۲ اردیبهشت تمدید شد.

آخرین یافته‌های علمی تأیید شد؛ به جای سطوح، هوا را جدی بگیرید

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا به تازگی یافته‌های علمی اخیر را تأیید کرده و گفته خطر ابتلا به ویروس کرونا از روی سطوح کم و هوا عامل اصلی انتشار ویروس است.

برگزاری رویداد Google I / O ۲۰۲۱ به صورت مجازی

شرکت گوگل به دلیل شیوع ویروس کرونا رویداد I / O ۲۰۲۱ خود را به صورت مجازی برگزار خواهد کرد.

عارضه لختگی خون با واکسن جانسون اند جانسون/ یک نفر جان باخت

آژانس دارویی اروپا اعلام کرد، پس از دریافت تعدادی گزارش از بروز عارضه لختگی خون در افراد واکسینه شده با واکسن کرونای جانسون اند جانسون تحقیق پیرامون این واکسن را آغاز کرده است.

علی بابا در چین حدود ۳ میلیارد دلار جریمه شد

چین پس از یک تحقیقات ضدانحصارطلبی که نشان داد گروه علی بابا از موقعیت برترش در بازار سوءاستفاده کرده است، این شرکت را ۲.۸ میلیارد دلار جریمه کرد.

شناسایی ویروس‌هایی که احتمالا دنیاگیری بعدی را آغاز خواهند کرد

پژوهشگران ابزار آنلاین جدیدی طراحی کرده‌اند که ویروس‌ها را براساس قابلیت پرش از حیوانات به انسان و ایجاد دنیاگیری رتبه‌بندی می‌کند.

محققان: وضعیت بهتر کودکان در مواجه با کووید ۱۹

تحقیقات نشان می‌دهد، بیشتر کودکان مبتلا به بیماری التهابی جدی مرتبط با ویروس کرونا، عفونت اولیه کووید ۱۹ را بدون هیچ علامتی یا فقط خفیف داشته‌اند.

مطالب پر بازدید آرشیو