دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدرسه اقتصاد دیجیتال

تأثیر رشد اقتصاد دیجیتال بر کسب و کارها

گروه مطالعات اقتصادی پژوهشگاه فضای مجازی با بررسی تأثیر رشد اقتصاد دیجیتال بر کسب وکارها، بر اهمیت چت‌بات‌ها، پلتفرم‌های تجاری آنلاین و سایر اشکال هوش مصنوعی، در اقتصاد دیجیتال تاکید کرد.

سال جهش «محتوای دیجیتال»

هجوم مردم به پلت‌فرم‌های اشتراکی و اجتماعی برای درآمدزایی بیشتر در عصر کرونا، باعث رونق اقتصاد محتوای دیجیتال شد. بیش از ۵۰میلیون نفر در جهان تولیدکننده محتوای دیجیتال هستند و ارزش این بازار بیش از ۱۰۴میلیارد دلار است. رشد این بازار باعث شکل‌گیری یک طبقه متوسط قوی‌تر شده است؛ تا جایی که ۴۱درصد از تولیدکنندگان محتوا از این محل درآمدزایی می‌کنند.

ارزهای سنتی محکوم به تغییرند؟

عضو کمیسیون رمزارز و بلاک‌چین سازمان نظام صنفی رایانه‌ای گفت: انقلابی در حوزه تبادلات اقتصادی شکل گرفته که باعث می‌شود ارزهای سنتی محکوم به تغییر باشند؛ بیت‌کوین به عنوان ابزار جدید مالی می‌تواند استارت‌آپ‌ها را در ایران تقویت کند، این در حالی است که این رمزارز هنوز در ایران تعیین تکلیف نشده است.

برخی مدیران «بلاک‌چین» را شوخی می‌دانستند/ همکاری بانک مرکزی با مرکز ملی فضای مجازی ضروری‌ست

یک تحلیلگر فضای مجازی می‌گوید: این تصور که با قانونی کردن تبادل رمزارزها در کشور، باقی بازارها آسیب جدی می‌بینند درست نیست چرا که افراد زیادی در همین لحظه مشغول این کار هستند.

راهکارهایی برای پایان دادن به مناقشه «اینماد»

در نشست گفت وگوی مجلس، دولت و بخش خصوصی برای الزامی شدن نماد اعتماد الکترونیکی، پیشنهاد شد وزارت صمت به رگولاتور تبدیل شود

دولت ترکیب کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال و حدود اختیاراتش را مشخص کرد

هیات وزیران در راستای تصمیم دولت مبنی بر تشکیل کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال و تعیین ترکیب و حدود اختیاراتش با هدف راهبری و هماهنگی توسعه اقتصاد دیجیتال و دستیابی به سهم ۱۰ درصدی آن از کل اقتصاد کشور، ترکیب کارگروه مذکور و حدود اختیارات تفویضی خود به آن را تعیین کرد.

وبینار " استقرارقابلیت مدیریت کیفیت داده " امروز برگزار می شود

چهاردهمین وبینار از سلسله وبینارهای مدیریت داده محور کسب و کاربا عنوان " استقرار قابلیت مدیریت کیفیت داده " امروز یکشنبه ساعت ۱۹ الی ۲۰:۳۰ برگزار می شود.

استفاده از ترافیک رایگان شاد برای انتقال محتوای نامناسب

به دلیل اینکه ترافیک برنامه شاد رایگان است و نیاز به خرید اینترنت ندارد، دانش‌آموزان در خصوصی یکدیگر اقدام به ارسال فایل‌های درسی و البته غیر درسی می‌کنند که بعضا محتوای نامناسب دارند.

اولین شماره ی نشریه الکترونیکی کارخانجات مخابراتی ایران منتشر شد

نشریه الکترونیکی لکما با همت و تلاش روابط عمومی کارخانجات مخابراتی ایران و با هدف تبیین مسایل سازمانی، ترویج مطالب علمی، ایجاد سرگرمی های فرهنگی و اطلاع رسانی رویدادها به کارکنان، سهامداران، مشتریان وعلاقمندان به فعالیت های این شرکت متتشر شد.

وبینار "استراتژی تحول دیجیتال، چیستی و چرایی ؟" فردا برگزار می شود

نشست ۳ از سلسله نشست های تحول دیجیتال درصنایع با موضوع استراتژی تحول دیجیتال، چیستی وچرایی ؟ روز سه شنبه ۱۸ آبان ماه ۱۴۰۰ از ساعت ۱۶ الی ۱۷:۳۰ با حضور دکتر مصطفی امینی پژهشگر پسادکتری و مهندس فرازنبیی پژوهشگرتحول دیجیتال برگزار می شود.

مطالب پر بازدید آرشیو