دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدرسه اقتصاد دیجیتال

آموزش فعال سازی گوشی ( ریجستر ) در سامانه همتا

فعال سازی دستگاه های دارای سیم کارت، فرآیندی است که منجر به برقراری ارتباط میان دستگاه و شبکه می شود. هر شخصی می تواند به کمک سامانه همتا و با وارد کردن مشخصات مورد نیاز (شناسه IMEI دستگاه، کد فعال سازی که همراه با دستگاه خریداری شده به کاربر ارائه می شود و شماره موبایل خود) اقدام به فعال سازی یا ثبت دستگاه خود در سامانه همتا نماید.

مسیر پیچیده به‌روزرسانی ویندوز ۷ به ویندوز ۱۱

ویندوز ۱۱ در حال ورود به بازار است و میلیون‌ها رایانه شخصی برای ارتقا رایگان به این نسخه از سیستم عامل جدید مایکروسافت واجد شرایط هستند.

سند ارتقای بهره‌وری بخش ارتباطات ابلاغ شد

معاون اول رئیس‌جمهور سند ارتقای بهره‌وری بخش ارتباطات که به پیشنهاد مشترک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان اداری و استخدامی کشور به تصویب هیئت دولت رسیده بود را ابلاغ کرد.

سند راهبردی بلاک‌چین به زودی منتشر می‌شود

سند راهبردی بلاک‌چین در وزارت اقتصاد در حال تهیه است. رئیس مرکز فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد هوشمند وزارت اقتصاد با اعلام این خبر بیان کرد که تهیه این سند در مراحل پایانی است و تا چند هفته آینده به انتشار عمومی می‌رسد.

جزئیات دوره آموزشی کاربردی و تخصصی اینترنت اشیاء در پارک فناوری تهران

پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با همکاری مرکز نوآوری اینترنت اشیا(آیوتیک)، دوره‌ی آموزشی اینترنت اشیاء (ویژه تابستان ۱۴۰۰) را برگزار می‌کند.

تحول در تولید هوشمند و بیمه با فناوری بلاک‌چین

به گفته رییس کنفرانس بین‌المللی بلاک‌چین، فناوری بلاک‌چین تنها برای استفاده در سیستم بانکداری نیست، بلکه کل دنیای فناوری و به‌ویژه بخش تولید هوشمند و بیمه را دستخوش تغییر اساسی خواهد کرد.

سامانه پیامکی ارتقای آگاهی حقوقی مردم راه اندازی شد

سامانه پیامکی در راستای پویش ملی ارتقای آگاهی حقوقی مردم در پیشگیری از جرایم، با همکاری وزارت ارتباطات و قوه قضاییه راه اندازی و آغاز به کار کرد.

با توجه به مصوبه وزارت ارتباطات استفاده از سامانه شاد از اول تیرماه رایگان نیست

بر اساس مصوبه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر ارائه سیم کارت دانش آموزی، به اطلاع می رساند سامانه شاد از اول تیر رایگان نیست و دانش آموزان می توانند از سیم کارت های دانش آموزی جایگزین دارای بسته های رایگان استفاده کنند.

چالش کمبود نیروهای صاحب تفکر دیجیتال در کشور

یک کارشناس چالش حوزه ارتباطات را کمبود نیروهای صاحب تفکر دیجیتال دانست و گفت: مجموعه مدیریتی کشور ما مخصوصا نیروهای با سنین بالا خیلی اوقات نمی‌توانند خود را با نیازهای امروزی وفق دهند که بحث تحول دیجیتال هم از این موارد است.

استفاده از پلتفرم شاد از اول تیر ماه دیگر رایگان نیست

پلتفرم شاد که به عنوان پیام‌رسان نظام آموزش کشور بعد از هم‌گیری کرونا از طریق آموزش و پرورش معرفی شد، از ابتدای تیر ماه دیگر رایگان نخواهد بود و هزینه آن مانند دیگر پیام‌رسان‌های داخلی مطابق یک‌سوم قیمت اینترنت بین‌الملل محاسبه می‌شود.

مطالب پر بازدید آرشیو