یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدرسه اقتصاد دیجیتال

محمدجواد آذری جهرمی: هوای تازه

نگاه به روابط بین‌الملل و تعاملات جهانی، گویی برای برخی از گروه‌های سیاسی موضوعی جز برقراری چیزی مشابه نفت در برابر غذا یا همان حداقل تعامل برای «زنده ماندن» نیست. این همان تفاوت هفتم میان دو رویکرد «زنده ماندن» و «زندگی کردن» است.

یادداشت ششم جهرمی در حوزه انتخابات: رفاه صدقه‌ای یا رفاه توسعه‌ای

بخواهیم یا نخواهیم، هر روز یکی از هزاران چهره‌ دردِ فقر و کم‌برخورداری رژه می‌رود در برابر چشمان ما. دردِ «زنده ماندن» که نه می‌شود ندیدش و نه می‌شود در برابرش واکنشی نشان نداد.

چرا مردم اخبار جعلی را باور می کنند؟

طبق یک تحقیق در اتحادیه اروپا، شناسایی و درک چهار لایه شناختی در شبکه عصبی مغز انسان به ما کمک می کند تا دریابیم چرا افراد اخبار جعلی را باور می کنند و چرا علاقه ای به تحلیل عمیق و مناسب این نوع اخبار ندارند.

ماراتن ۸ ساله پیشرفت زیرساخت های ارتباطی در دولت تدبیر و امید

امروزه توسعه اقتصاد دیجیتال و دانش‌بنیان به یکی از برنامه‌های اصلی و صحنه رقابت دولت‌ها بدل شده اما توسعه اقتصاد دیجیتال و دانش بنیان الزامات متعددی دارد که از مهم‌ترین آنها می توان به زیرساخت‌های دسترسی پرسرعت دیتا باید اشاره داشت.

کرونا هم جلوی رشد اختصاص بودجه برای تبلیغات آنلاین را نگرفت

علیرغم شیوع ویروس کرونا، رکود بسیاری از صنایع و خانه نشینی اجباری میلیاردها نفر در جهان، صرف هزینه برای تبلیغات آنلاین نسبت به سال ۲۰۲۰ رشدی ۱۲ درصدی داشت.

دوره های آموزشی تحول دیجیتالی برگزار می شود

رئیس مرکز آموزش مهارت های تحول دیجیتالی از برگزاری دوره های آموزشی ویژه ۶ فناوری نوین برای ایجاد تحول دیجیتالی در کشور خبر داد.

تحلیل کارکردی محیط کسب وکار با استفاده از مفاهیم قرآنی

این موضوع توسط سلمان آذری دانشجوی دکتری تفسیر تطبیقی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، رمضانعلی مروی استادیار اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی و محمد علی لسانی فشارکی استادیار علوم قرآن و حدیث دانشگاه آزاد اسلامی مورد بررسی قرارگرفته و در مقاله ای ارایه شده است.

نوشیدنی‌هایی که باعث افزایش وزن می‌شوند

نوشیدنی‌های سرد یا گرم، یکی از مهمترین ابزار‌های بدن برای غلبه بر دمای بالا یا پایین هوای اطراف است اما در سنین بالاتر باعث اضافه وزن هم می‌شوند.

تحلیل کمی و کیفی و اثرگذاری فناوری پهن باند براقتصاد

در جهان امروز، اهمیت فناوری اطلاعات و ارتباطات و به ویژه استفاده از نتایج این فناوری در فضای مجازی، تاحدی است که ازآن به منزله راهکاری برای توسعه آتی اقتصادهای جهانی یاد می شود. این موضوع در پژوهشی توسط علی استاجی، مهدی رعایائی، احمد محمدی مورد بررسی قرارگرفته و در مقاله ای ارایه شده است.

یادداشت رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات اثرات کلان توسعه فناوری فضایی

یادداشت یزدانیان رییس پژوهشگاه ICT با عنوان اثرات کلان توسعه فناوری فضایی در بخش یادداشت های یکصد تحلیلگر و صاحبنظر درباره وقایع ۱۰۰ سال اخیر در ویژه نامه روزنامه ایران با نام کتابچه بهار ۱۴۰۰ منتشر گردید.

مطالب پر بازدید آرشیو