چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

اينترنت

وزير ارتباطات: طرح طبقه‌بندي اينترنت در دستور کار است

زمزمه‌های طرح صیانت اگرچه مدتی است در فضای رسمی و نهادهای نظارتی مسکوت مانده، اما همچنان برای مردم عادی و کسب‌وکارها مترادف دلهره و اضطراب از عواقب و پیامدهایی است که گمان می‌رود جریان آزاد اطلاعات و ارتباطات را مختل کند.

پایان رسمی مرورگر اینترنت اکسپلورر

مایکروسافت پس از ۲۷ سال قصد دارد قدیمی‌ترین مرورگر اینترنت یعنی اکسپلورر را بازنشسته کند.

زارع‌پور از خط قرمز و شروط وزارت ارتباطات برای افزایش قیمت اینترنت خبر داد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تعرفه‌های اینترنت از سال ۱۳۹۵ تاکنون با وجود چند برابر شدن قیمت‌ها، ثابت مانده، گفت: اپراتورها معتقدند که امکان توسعه خدمات را ندارند زیرا درآمدها آن‌ها ثابت مانده و هزینه‌ها چند برابر شده بنابراین خواستار افزایش تعرفه هستند که وزارت ارتباطات فعلا با درخواست آن‌ها موافقت نکرده البته اجازه حذف بسته‌هایی که بهای آن‌ها کمتر از کف قیمت بوده‌، صادر شده است.

درخواست نمایندگان مجلس از وزارت ارتباطات: اینترنت کاربران کم‌مصرف را رایگان کنید

گروهی از نمایندگان مجلس در جلسه با مدیران وزارت ارتباطات از این وزارتخانه خواسته‌اند تا دست‌کم اینترنت کاربرانی را که در ماه کمتر از دو گیگ مصرف دارند، ارزان یا رایگان کنند.

صعود شش رتبه‌ای سرعت اینترنت موبایل

میانه سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران در ماه مارس ۲۰۲۲، به ۲۴.۹۰ مگابیت‌برثانیه رسیده و ایران را در جایگاه ۷۴ از میان ۱۴۱ کشور قرار داده که شش پله بالاتر از ماه گذشته است.

توضیحات رگولاتور در خصوص تغییرات اخیر تعرفه اینترنت ثابت و همراه

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به تغییرات قیمت بسته‌های اینترنتی از تهیه برنامه‌ای جبرانی برای اقشار کم برخوردار خبر داد.

هفت ترفند مخفی جی‌میل که همه باید بدانند

جی‌میل رابط کاربری ساده‌ای دارد، اما در عین حال هزاران هک و ترفندهای پنهان برای بهینه‌سازی تجربه کاربری در جی‌میل شما وجود دارد، از جمله لغو ارسال ایمیل.

ارایه اینترنت ثابت رایگان به گردشگران نوروزی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به برنامه‌ریزی برای دسترسی روستاها به اینترنت پرسرعت گفت: در سال جدید برای ۶۲ روستا ارتقا تکنولوژی سایت‌های مخابراتی در نظر گرفته شده است.

استارلینک ۲۵۰ هزار مشتری دارد

براساس توییت مدیرعامل SpaceX بیش از ۲۵۰ هزار پایانه کاربری استارلینک به سرویس ماهواره‌های اینترنتی استارلینک اضافه شده‌اند.

اتحاد جدید برضد اینترنت ماهواره‌ای استارلینک!

پروژه اینترنت ماهواره‌ای استارلیک قرار است اینترنت نامحدود و پر سرعت را به سراسر جهان برسد، اما به نظر می‌رسد اکنون جامعه ستاره شناسان قصد دارد تا اتحاد بزرگی را برضد این پروژه سازماندهی کند.

مطالب پر بازدید آرشیو