دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تلفن همراه

در اطلاعيه رجيستري اعلام شد چگونگي رفع مشکل در رجيستري تلفن‌هاي همراه مسافري

به دنبال تغيير در زمينه رجيستري دستگاه‌هاي مسافري در سامانه همتا، اتصال آن به سامانه گمرک و بروز مشکلات احتمالي، اين سامانه راهکاري براي پيگيري اين مشکلات ارائه کرد.

ضرورت استعلام اصالت گوشي هنگام خريد دستگاه

لازم است که مشترکان پيش از خريد دستگاه سيم‌کارت‌خور نو يا کارکرده، حتما با مراجعه به سامانه‌ي همتا، از اصالت دستگاه اطمينان حاصل کنند.

راهکاري براي اين‌که باتري گوشي در هواي سرد خالي نشود

يکي از معضلاتي که همواره کاربران گوشي‌هاي هوشمند در هواي سرد و زمستاني با آن روبرو هستند، خالي شدن زودهنگام شارژ گوشي آن‌هاست.

ارسال هر پيامک چقدر هزينه دارد؟

ارسال پيامک در هر يک از اپراتورهاي تلفن همراه هزينه‌هاي متفاوتي دارد و با استفاده از سيم‌کارت‌هاي دائمي و اعتباري، از حداقل ?? ريال تا حداکثر ??? ريال را شامل مي‌شود.

ابلاغيه جديد رجيستري تلفن همراه مسافري

طبق ابلاغيه جديد رجيستري، متقاضيان ثبت اطلاعات تلفن همراه مسافري اگر در زمان ثبت شناسه (IMEI) دستگاه در سامانه گمرک خطايي مبني بر تعريف نشدن کد متناظر گمرکي دريافت کردند، درصورتي که شناسه پيش از برقراري ارتباط برخط گمرگ و همتا، در گمرک ثبت شده باشد، پس از بررسي‌هاي لازم، کد فعال‌سازي از طرف سامانه همتا براي متقاضي ارسال مي‌شود.

پس از تحریم اپل؛ 350 هزار گوشی آیفون در شبکه خاموش شد

وزیر ارتباطات گفت: پس از تحریم استفاده از اپلیکیشن های ایرانی در گوشی های آیفون، ظرف مدت 5 روز روزانه 70هزار گوشی آیفون در داخل شبکه ارتباطی کشور، غیرفعال شد.

پیامک‌های بین‌المللی و هزینه‌ گزافی که می‌تراشند

در حالی که برقراری تماس مجدد با تماس‌های بین‌المللی ناشناس می‌تواند هزینه‌های بسیاری برای مشترکان داشته باشد، اخیراً بدافزاری یافت شده که به ارسال پیامک‌های بین‌المللی ناخواسته اقدام می‌کند و هزینه‌های بسیاری را برای مشترکان و خصوصاً کسانی که دارای خطوط دائمی هستند، می‌تراشد.

دلایل افزایش 15تا 20درصدی قیمت گوشی در بازار

اگر چه بازار گوشی با موضوع کمبود که یکی از دلایل افزایش قیمت گوشی‌ها بود، مواجه نیست، اما ظاهرا مشکلات مربوط به واردات مسافری آن، موجب افزایش قیمت 15تا 20درصدی در بازار شده است.

رئيس کميته تخصصي تلفن همراه: سايت واردات مسافري تلفن همراه امروز باز مي‌شود

رئيس کميته تخصصي تلفن همراه کشور گفت: بسته شدن چند روزه سايت واردات مسافري باعث افزايش سه ميليون توماني قيمت موبايل شده بود.

خبر خوب وزیر ارتباطات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که با توافق دوم رومینگ‌ ملیِ دیتای دو اپراتور بزرگ، 3800 کیلومتر جاده و بیش‌ از 5500 روستای دیگر تحت پوشش 3G و4G قرار گرفتند که نقاط کور نیز در دسترس قرار بگیرند.

مطالب پر بازدید آرشیو