شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

باندپهن

وزیر ارتباطات: دهه فجر نقشه راه توسعه شبکه پرسرعت کشور مبتنی بر فیبر نوری را رونمایی خواهیم کرد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر اینکه معتقدم فرصت‌های فناوری اطلاعات بیشتر از تهدیدات آن است گفت: نگاه دولت سیزدهم این است که فناوری اطلاعات یک فرصت است و ما باید از این فرصت برای ارتقا کارآمدی و کارایی دولت و حل مشکلات مردم و اثربخشی بیشتراقدامات حداکثر استفاده را بکنیم.

ظرفیت پشتیبان برای قطعی کابل دریایی اینترنت تامین شد

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به قطعی اخیر کابل دریایی بین الملل که باعث افت کیفیت اینترنت در کشور شده است، گفت: بخش عمده ای از این قطعی، با جایگزینی ظرفیت های پشتیبان تامین شد.

ماجرای قطعی فیبر و کاهش کیفیت اینترنت

به گفته یک کارشناس فناوری اطلاعات، قطعی فیبر دریایی و کاهش ظرفیت پهنای باند بین‌الملل، می‌تواند منجر به کاهش کیفیت اینترنت در ساعات پرمصرف شود و این مساله برای بازی‌های آنلاین نمود بیشتری دارد.

قطع ۴۳۰ گیگابیت از ظرفیت پهنای باند بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت

۴۳۰ گیگابیت از ظرفیت پهنای باند بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت به علت قطع سگمنت دوم فیبر دریایی متعلق به شرکت GBI در محدوده دریایی بین قطر و امارات دچار قطعی و اختلال شد.

تعداد مشترکان «اینترنت پهن‌باند» کشور از ۱۰۱ میلیون مشترک عبور کرد

آخرین آمار حوزه فناوری اطلاعات حکایت از این دارد که تعداد مشترکین اینترنت پهن‌باند در کشور از ۱۰۱ میلیون مشترک نیز عبور کرده است.

وزیر ارتباطات: برنامه‌ داریم مردم با فیبرنوری سرعت‌های چندگیگی را تجربه کنند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برنامه ما این است که در چهار سال آینده، به تک‌تک خانه‌های مردم، فیبر نوری ببریم و پروژه فیبر در منزل را اجرا کنیم که مردم سرعت‌های چندگیگی را تجربه کنند.

توضیح مایکروسافت برای کاهش ۴۰ درصدی حجم به‌روزرسانی ویندوز ۱۱

مایکروسافت به‌منظور کاهش پهنای باند شبکه خود، از فناوری جدید فشرده‌سازی برای کاهش حجم به‌روزرسانی‌ها در ویندوز ۱۱ استفاده می‌کند.

ظرفیت شبکه پهن‌باند ایران ٣٠ درصد بالا رفت

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از افزایش ٣٠ درصدی ظرفیت شبکه پهن‌باند کشور خبر داد.

امکان ایجاد شبکه مویرگی فیبر نوری با استفاده از امکانات شهرداری

مشاور مدیرعامل فاوای شهرداری با بیان اینکه ٣۵درصد ترافیک داده روی شبکه فیبر نوری شهرداری است، گفت: هر کسی می‌خواهد در حوزه فیبرنوری در شهر تهران فعالیت داشته باشد حداقل باید متری ۴۰۰ هزار تومان هزینه کند بنابراین باید به سمت ایجاد شبکه مویرگی از طریق شبکه شهرداری رفت.

وزیر ارتباطات اعلام کرد راه‌اندازی IXP‌ زیرساخت در منطقه پیام

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به انحصار شرکت ارتباطات زیرساخت در خرید و فروش اینترنت، بیان کرد: این انحصار باید آزادسازی شود و مرکز IXP شهید فخری‌زاده خرید و فروش اینترنت را بین شرکت‌های داخلی و بین‌المللی تسهیل می‌کند و گام مهمی برای رفع انحصار زیرساخت است.

مطالب پر بازدید آرشیو