شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

باندپهن

چرا پروژه توسعه ۲۰ میلیون پورت فیبرنوری با رویکرد فعلی دولت به شکست منجر می‌شود؟

آیدین عدالت، عضو هیات‌مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران در یاداشتی از موانع توسعه‌ی ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری تا پایان دولت سیزدهم می‌گوید.

مجید حقی، معاون رگولاتوری: توسعه پروژه FTTx پس از مرحله پذیرش تعهد اپراتورها شتاب می‌گیرد

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تأکید کرد: حرکت چرخ توسعه پروژه FTTx پس‌ازآنکه اپراتورها وارد مرحله پذیرش تعهدات شدند شتاب دوچندانی خواهد گرفت.

امسال همه روستاها به پهن باند شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند

مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان ایلام گفت: حمایت از کسب و کارهای نوپا و شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از مهم ترین راه کارهای توسعه اشتغال است.

اعمال تعرفه نیم بهای پهنای باند داخلی الزامی است؛ نه اختیاری

معاون وزیر ارتباطات گفت: تعرفه نیم بهای ترافیک داخلی اختیاری نیست. زیرا مصوبه موجود می‌گوید هر ترافیکی با منشا داخلی نیم بها است.

قطعی‌های گاه و بی‌گاه پهنای باند بین‌الملل

قطعی فیبر نوری و از دست رفتن پهنای باند بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت، یکی از اخباری بود که چندین بار در سال ۱۴۰۰ منتشر شد که البته مجددا در مدار مصرف قرار گرفت؛ این قطعی‌ها در ساعات پیک ترافیک که مصرف کاربران افزایش می‌یابد، مشکلاتی ایجاد می‌کند.

سلطانی بر لزوم تلاش بیشتر مناطق مخابراتی در واگذاری سرویس FTTH تاکید کرد

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: مناطق مخابراتی در افزایش واگذاری سرویس FTTH اهتمام داشته باشند.

نمایشگاه امروز نوید بخش آغاز حرکت نهضت راه اندازی فیبرنوری در کشور بود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بازدید از نمایشگاه «شبکه ملی اطلاعات و توسعه پایدار زیرساخت‌ها با محوریت FTTx» گفت: نمایشگاه امروز نوید بخش حرکت چرخ نهضت راه اندازی فیبرنوری در کشور است و خوشبختانه فعالان و تولیدکنندگان این صنعت خود را آماده کرده اند تا به سرعت بتوانیم ۲۰ میلیون فیبر نوری را به منازل و کسب و کارها برسانیم.

فرهنگ‌سازی نکردن درباره شبکه ملی اطلاعات پاشنه آشیل این پروژه است

صبح امروز، دوشنبه، ۲۳ اسفند سومین کنفرانس ظرفیت شبکه ملی اطلاعات با محوریت توسعه زیرساخت‌های FFTX، در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد و آیدین عدالت، عضو هیأت مدیره‌ی نصر تهران در سخنانی بر تفکیک شبکه ملی اطلاعات از طرح صیانت تأکید کرد.

تاثیر قطعی پهنای باند بین‌الملل بر کیفیت اینترنت چیست؟

به گفته یک کارشناس فناوری اطلاعات، قطعی فیبر دریایی و کاهش ظرفیت پهنای باند بین‌الملل، برخی اختلالات مقطعی در شبکه اینترنت در ساعات پیک ایجاد می‌کند و به کاهش کیفیت و سرعت کاربران منجر می‌شود.

تست سرعت یک گیگابیتی بر بستر فیبر نوری

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تست سرعت نزدیک به یک گیگابیت‌برثانیه در مراسم واگذاری پورت‌های پرسرعت فیبر نوری، گفت: مردم می‌توانند پیشرفت این پروژه و وضعیت آن در استان خود را از طریق سایت www.iranfttx.ir دنبال کنند

مطالب پر بازدید آرشیو