شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

باندپهن

چند سوال مهم درباره «پهنای باند» از وزارت ارتباطات

دستیار رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با طرح چند سوال از وزارت ارتباطات گفت: در سال هشتم ریاست جمهوری آقای روحانی، تنها ۲۵ درصد از این شبکه محقق شده است.

آذری جهرمی : سواد برای نوشتن؛ پهن‌باند برای معیشت و اقتصاد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: «در دنیای امروز همان‌طور که سواد برای نوشتن ضروری است؛ پهن‌باند هم برای رشد اقتصادی پیش‌نیاز است! کسی که با پهن‌باند مخالفت می‌کند؛ در حقیقت در حال مخالفت با رشد اقتصادی و معیشت مردم است.»

ارایه سرویس های FTTH بربستر فیبرنوری در شهرک های صنعتی

معاون شبکه مخابرات استان کرمانشاه از آغاز عملیات اجرایی واگذاری اف تی تی اچ به سیصد واحد شهرک صنعتی فرامان توسط مخابرات منطقه کرمانشاه خبر داد.

پهنای باند بین‌المللی پنج هزار درصد افزایش یافت

رگولاتوری در گزارشی با عنوان «ایران در مسیر هوشمندی» خلاصه‌ای از وضعیت عملکرد بخش ICT در اقتصاد ایران را اعلام کرده است.

حسین فلاح جوشقانی: برنامه واگذاری ۵ میلیون پورت VDSL درسال جاری به ۱/۵ میلیون گاهش یافت

فلاح جوشقانی اعلام کرد: برنامه‌ریزی انجام شده برای واگذاری ۵ میلیون پورت VDSL که تا پایان سال در نظر گرفته شده بود، به ۱/۵میلیون پورت تا پایان سال ۱۳۹۹ تبدیل شده است. براساس اظهارت فلاح مشکلات سرمایه‌گذاری، نوسانات نرخ ارز، نقدینگی و تامین تجهیزات اصلی‌ترین عاملی است که باعث شده تا توسعه این پروژه در کشور براساس انتظارت پیش نرود.

درکوتاهترین زمان ممکن شد دریافت سرویس اینترنت پهن باند ثابت خانگی از طریق سامانه دسترسی

دریافت سرویس اینترنت ثابت با راه‌اندازی سامانه‌ دسترسی پهن باند ثابت خانگی، دیگر یک پروسه طولانی و زمان‌بر نیست.

ارتباطات نسل پنجم لبه تکنولوژی است

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه ارتباطات نسل پنجم (۵G) موضوعی است که ناگزیر هستیم در نسل ارتباطات به آن توجه کنیم، گفت: ارتباطات ۵G لبه تکنولوژی است.

محسنی، معاون امور رادیویی رگولاتوری: تحقق 5G، منوط به آزادسازی باندهای 700و 800توسط صدا‌وسیما

معاون امور رادیویی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تأکید کرد که برای راه‌اندازی و توسعه 5G به‌عنوان بستر اصلی تحقق فناوری‌های نوین نظیر IOT ؛ ارائه سرویس‌های باقابلیت و اطمینان بالا و تأخیر بسیار پایین (URLL Communications) و همچنین در راستای تحول دیجیتال (Digitalization) در کشور؛ به باندهای فرکانسی 700 و 800 مگاهرتز به‌عنوان راهکار مطلوب در تأمین پوشش سراسری در کشور، نیازمندیم.

امکانات ارتباطي فيبرنوري در شهرک صنعتي پاکدشت راه‌اندازي شد

مخابرات منطقه تهران از راه اندازي امکانات ارتباطي تلفن ثابت و پهناي باند فيبرنوري (FTTH ) در شهرک صنعتي خوارزمي پاکدشت خبر داد.

اتصال 744 روستا به پهن باند شبکه ملی اطلاعات

پروژه‌های ارتباطی استان آذربایجان غربی با سرمایه ای بالغ بر 180 میلیارد تومان با دستور رئیس‌جمهور افتتاح شد.

مطالب پر بازدید آرشیو