شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

باندپهن

پروژه توسعه شبکه فیبر نوری افتتاح شد

پروژه توسعه شبکه فیبرنوری FTTx عصر امروز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد.

چین رکورد بالاترین سرعت جابه‌جایی اطلاعات با فناوری ۶G را شکست

با وجود این که ۵G هنوز در بسیاری از نقاط جهان راه‌اندازی نشده، چین کار روی نسل بعدی فناوری‌های ارتباطی موسوم به ۶G را آغاز کرده است. محققان این کشور توانسته‌اند رکورد استریم ۱ ترابایت داده از فاصله ۱ کیلومتری را در ۱ ثانیه به ثبت برسانند.

آغاز طرح واگذاری پورت‌های فیبر نوری در کشور طی هفته آینده

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه بهره‌برداری شرکت ایرانسل از لایه جدید فرکانسی پهن‌باند ۲۳۰۰ مگاهرتز منجر به افزایش کیفیت، سرعت و پایداری شبکه و در نهایت رضایت‌مندی مردم شود، خطاب به سایر اپراتورها تأکید کرد که آن‌ها نیز به‌سرعت به سمت استفاده از این محدوده فرکانسی حرکت کنند.

مدل «مصرف منصفانه» با اینترنت فیبرنوری حذف می شود

معاون وزیر ارتباطات پیش بینی کرد که در آینده و با توسعه شبکه دسترسی به فیبرنوری، مدل مصرف منصفانه اینترنت از بین می رود و مردم اینترنت نامحدود واقعی را لمس خواهند کرد.

زیرساخت لازم برای راه‌اندازی ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری انجام شد

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت که معماری و توسعه لازم برای نیل به هدف ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری، در شرکت مخابرات انجام شده است.

خبر جدید وزیر ارتباطات درباره واگذاری فیبر نوری

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در دهه فجر شاهد برنامه‌ کلان و زمان‌بندی وزارت ارتباطات خواهیم بود و تعداد زیادی پورت فیبر نوری آماده واگذاری هم اعلام می‌شود تا مردمی که در آن مناطق هستند، بتوانند از این فناوری استفاده کنند.

رفع موانع توسعه فیبر نوری با حمایت وزارت ارتباطات قابل انجام است

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران تاکید کرد: توسعه فیبر نوری به یکی از اساسی‌ترین راه‌های دسترسی به اینترنت پرسرعت تبدیل شده است.

تضمین ایجاد سالانه یک میلیون پورت فیبر نوری

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران درباره تضمین وعده ایجاد یک میلیون پورت فیبر نوری درصورت افزایش تعرفه‌های تلفن ثابت گفت: هر طرح و انتظاری که ابلاغ می‌شود، الزاماتش هم پیش‌بینی‌ شده است، بنابراین ما همانطور که سالیان متمادی در این زمینه کار کرده‌ایم، برای توسعه فیبر نوری نیز اعلام آمادگی کردیم.

معاون وزیر ارتباطات : ظرفیت پهنای باند شبکه ملی اطلاعات به ۲۰ ترابیت می‌رسد

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از افزایش ظرفیت لایه هسته شبکه ملی اطلاعات به ۲۰ ترابیت بر ثانیه خبر داد.

ارایه اینترنت پرسرعت از اولویت های وزارت ارتباطات است

نماینده ویژه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: توسعه FTTH و ارائه اینترنت پرسرعت در کشور از اولویت های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

مطالب پر بازدید آرشیو