شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

باندپهن

کاهش ضریب نفوذ اینترنت ثابت

ضریب نفوذ پهن‌باند تا پایان سال ۱۳۹۹، به ۱۰۶.۳۵ درصد رسیده که ۱۰۰.۲۲ درصد آن مربوط به اینترنت پهن‌باند سیار و ۶.۱۳ درصد مربوط‌ به اینترنت پهن‌باند ثابت است و در مقایسه با آمار سال ۱۳۹۸، با کاهش روبه‌رو شده است.

مخابرات به وظایفش در توسعه پهن باند خانگی عمل نکرد

وزیر ارتباطات: شرکت مخابرات ایران به تکالیفش در شبکه ملی اطلاعات و توسعه پهن باند خانگی عمل نکرده است و حتی جلوی بخش خصوصی را هم می‌خواست بگیرد که اجازه ندادیم.

نزول صنعت ارتباطات ثابت با پروانه فروشی به شهرداری

تصمیم وزارت ارتباطات برای فروش پروانه اپراتوری فیبرنوری به شهرداری تهران که به بهانه انحصار شبکه فیبر مخابرات در دست انجام است، واکنشهای زیادی را از سوی فعالان حوزه ICT به دنبال داشته است.

مصوبه بیت استریم در شرکت مخابرات ایران اجرایی شد

با شروع کار، هیئت مدیره و مدیر عامل جدید در شرکت مخابرات ایران ، قرارداد مصوبه بیت استریم، بعد از بررسی و بازبینی های لازم و با رعایت مقررات ، با یکی از fcp های واجد شرایط نهایی و اجرایی شد .

معاون رگولاتوری خبر داد: باند فركانسي ۳۵۰۰ مگاهرتز براي توسعه ۵G از طريق مزايده واگذار مي‌شود

معاون امور راديويي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي از واگذاري باند فركانسي ۳۵۰۰ مگاهرتز براي توسعه شبكه ۵G در ايران از طريق مزايده خبر داد.

افزایش پهنای باند برای رشد اقتصاد دیجیتال و معیشت مردم ضروری است

نتایج یک افکارسنجی آنلاین در ایرنا نشان داد: ۷۳.۲ درصد از افراد شرکت‌کننده در این پژوهش مجازی افزایش پهنای باند را برای رشد اقتصاد دیجیتال و بهبود معیشت مردم ضروری می دانند.

تامین کننده اصلی زیرساخت انتقال در سراسر کشور کیست؟

رویکرد نوین مشتریان و استفاده روزافزون آنها از شبکه های اجتماعی سبب شده زمانی که مشترک بسته های اینترنت تلفن همراه را استفاده می کند، ممکن است پهنای باند بالا و مناسبی را در اختیار مشترک قرار ندهد، لذا با فراهم بودن پهنای فیبرنوری در حوزه ارتباطات ثابت مشتریان همراه نیز می توانند از خدمات شبکه ثابت و بین اپراتوری استفاده کنند.

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات: رشد اقتصادی و اجتماعی در گرو توسعه پهن باند است

ستار هاشمی با انتشار یادداشتی درباره اهمیت فناوری اطلاعات در عصر امروز نوشت.

تعداد مشترکان پهن‌باند سیار از ۷۷ میلیون عبور کرد

تعداد مشترکان اینترنت پهن‌باند ثابت تا پایان سه ماهه سوم سال جاری به بیش از ۹ میلیون و ۷۱۸ هزار نفر و تعداد مشترکان پهن‌باند سیار نیز به بیش از ۷۷ میلیون و ۷۰۶ هزار نفر رسیده است.

رسول جلیلی : پهنای باند آنطور که در شأن و نیاز ملت است توسعه پیدا نکرده است

عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه کسی مخالف توسعه پهنای باند داخل نیست، گفت: اغلب کارشناسان و کسانی که در مورد پهنای باند صحبت می‌کنند از توسعه پهنای باند و ترافیک داخلی حمایت می‌کنند.

مطالب پر بازدید آرشیو