شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

باندپهن

های‌وب سهام ایرانیان‌نت را خرید؟

های وب، شرکت اینترنتی فعال در حوزه اینترنت ثابت در جدیدترین اقدام برای توسعه کسب‌وکارش، بخشی از سهام شرکت ایرانیان نت؛ مجری اتصال منازل به فیبرنوری (اپراتور فیبرنوری) را خریده است.

در دومین کنفرانس بین‌المللی "مخابرات نوری بیسیم غرب آسیا" مط موضوع "فیبر به خانه"؛ افق پیش روی کشور در زمینه ارتباطات مبتنی بر فیبر نوری

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به افق پیش رو در ارتباطات مبتنی بر فیبر نوری و سیستم‌های اپتیک، گفت: افق پیش رو موضوع فیبر به خانه (Fiber to home) یا "FTTH" است و برآورد شده که طی 10سال آینده دو میلیون کیلومتر فیبر در کشور مورد نیاز خواهد بود.

ایران به‌دنبال تحقق اینترنت 20مگابیتی با فیبر نوری

برای دسترسی 80درصد خانوارهای ایرانی به اینترنت با سرعت 20مگابیت بر ثانیه که تکلیف آن در برنامه ششم توسعه آمده است، باید به سمت فناوری‌های جدیدی مانند فیبر نوری رفته و آن را با ADSL جایگزین کنیم.

نیمه اول سال 98محقق می‌شود؛ بهره برداری از پروژه ملی «نور 2»/ ایجاد 13هزار کیلومتر فیبرنوری

معاون شرکت ارتباطات زیرساخت از اتمام پروژه ملی " نور 2 "با هدف ایجاد و بهره برداری از 13هزار کیلومتر فیبرنوری در کشور تا پایان نیمه اول سال 98خبر داد.

در نیمه اول سال 98؛ فاز دوم پروژه توسعه شبکه فیبرنوری کشور افتتاح می شود

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از اتمام و بهره برداری از فاز دوم پروژه توسعه شبکه فیبرنوری کشور ( پروژه ملی نور 2) در نیمه اول سال 98خبر داد.

آذری جهرمی در رودبار: عملیات تجهیز ۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری در استان گیلان آغاز شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شورای اداری شهرستان رودبار با اشاره به مشکلات ارتباطی روستاهای این شهرستان از برقراری ارتباط ۵۲ روستا تاکنون و ۵۲ روستای دیگر در آینده خبر داد.

تکلیف اینترنت 20مگابیتی چه شد؟

اگرچه هنوز هم اینترنت 128کیلوبیتی در برخی از سرویس‌ها وجود دارد، اما وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف شده دسترسی خانوارها به اینترنت با سرعت 20مگابیت بر ثانیه را فراهم کند. البته این موضوع مستلزم توسعه‌ فناوری‌های جدید از جمله فیبر نوری است.

مدیرعامل شرکت زیرساخت: نرخ پهنای باند اینترنت گران نمی شود

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: در سال 98، نرخ ارائه پهنای باند اینترنت به اپراتورهای ارتباطی افزایش نخواهد یافت.

فيبرکشي داخل منازل رايگان شد

به گفته مدير عامل شرکت مخابرات ايران، فيبرکشي داخل منازل و سازمان‌ها رايگان انجام خواهد شد.

/انقلاب اسلامي در چهل سالگي/ تعويض اينترنت دايل‌آپ با فيبرنوري

با گذشت بيش از يک دهه از ورود اينترنت به ايران، اکنون تا حدي فناوري فيبرنوري با سرويس‌هاي دايل‌آپ و ADSL جايگزين شده و اگرچه هنوز به تمام منازل نرسيده است، اما انتظار مي‌رود طي سال‌هاي آينده اين روند همه‌گير شود.

مطالب پر بازدید آرشیو