چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

باندپهن

طرح اتصال فيبرنوري به در منازل درآستانه افتتاح

پروژه فاز اول اتصال فيبر نوري به منازل با عنوان "تانوما" که افزايش سرعت ارتباطات اينترنتي را همراه خواهد داشت و در سال‌هاي اخير مورد توجه مسوولان وزارت ارتباطات قرار گرفته است، توسط شرکت مخابرات ايران افتتاح خواهد شد.

در دولت يازدهم رشد 15 برابري شبکه پهن باند و 11 برابري شبکه انتقال

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات از رشد 15 برابري در شبکه پهن باند و رشد حدود 11 برابري در شبکه انتقال در دولت يازدهم خبر داد و افزود: تکنولوژي نسل سوم تلفن همراه تا پايان دولت به همه شهرهاي کشور مي رسد.

شبکه پهن باند کشور حداکثر تا يک ماه آينده به بهره برداري مي رسد

وزير ارتباطات از افتتاح شبکه پهن باند سراسري کشور تا حداکثر يک ماه آينده خبر داد و گفت: با بهره برداري از اين شبکه ظرفيت شبکه پهن باند کشور با 15 برابر افزايش به 10هزار گيگابيت بر ثانيه مي رسد.

مديرعامل شرکت ارتباطات زيرساخت خبرداد : کاهش مجدد نرخ پهناي باند اينترنت داخلي در سال جاري

معاون وزير ارتباطات از برنامه ريزي براي کاهش مجدد پهناي باند اينترنت براي دسترسي به محتواي داخلي در شبکه ملي اطلاعات خبر داد و گفت: بازنگري در تعرفه هاي فعلي را در دستور کار داريم.

فيبر نوري در منازل؛ ديربازده اما پرکاربرد

پروژه رساندن فيبر نوري به در منازل و جايگزيني آن با کابل مسي با توجه به افزايش سرعت ارتباطات اينترنتي، در سال‌هاي اخير مورد توجه مسوولان وزارت ارتباطات قرار گرفته و اگرچه در ابتدا اپراتور چهارم به عنوان مجري اين پروژه در نظر گرفته شده بود اما به دليل مشکلاتي با تاخير روبه‌رو شده و هنوز به مرحله اجراي کامل نرسيده است.

مدير عامل ارتباطات زيرساخت توضيح داد: آخرين وضعيت اپراتور فيبرنوري ايران

در بحث FTTX انحصاري در کشور وجود ندارد، چرا که شرکت‌هاي FCP مجوز فعاليت در بخش FTTC را دارا هستند و تنها يک بخش FTTH است که در انحصار شرکت ايرانيان نت قرار دارد.

ايران در توليد تجهيزات شبکه انتقال فيبر نوري به خودکفايي رسيده است

مهندس جهرمي معاون وزير , رئيس هيات مديره و مديرعامل شرکت ارتباطات زير ساخت از خودکفايي ايران در توليد تکنولوژي شبکه انتقال فيبر نوري خبر داد و گفت: هم‌اکنون به لحاظ توليد تجهيزات اين شبکه در لايه تراز يک جهاني قرار داريم.

مدیرعامل زیرساخت خبر داد سرمایه‌گذاری برای ایجاد 23000 کیلومتر فیبرنوری

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت تاکید کرد: 40درصد سرمایه‌گذاری‌هایی که برای توسعه زیرساخت ها انجام شده از منابع داخلی بوده است.

وزیر ارتباطات اعلام کرد ۸ شهر کشور به فیبر نوری مجهز می شوند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ۸ شهر کشور به زودی با همکاری شرکتهای داخلی و خارجی به فیبر نوری مجهز می شود.

معاون وزیر ارتباطات: آمار مشترکان موبایل باندپهن به 40 میلیون رسید

معاون وزیر ارتباطات از افزایش شمار مشترکان موبایل باندپهن به 40 میلیون مشترک و کاهش نرخ مهاجرت نخبگان از کشور با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

مطالب پر بازدید آرشیو